Praha - Pražská energetika, stejně jako další dodavatelé energií, oznámila pokles cen silové elektřiny pro příští rok. Zákazníci přesto na vyúčtování pro rok 2014 paradoxně čtou: Zvýšili jsme vám zálohy.
"O tomto problému víme," reaguje na dotaz online deníku Aktuálně.cz mluvčí PRE Petr Holubec. Podle něj vzniklo toto nedopatření tím, že zákazníci mají různě nastavená fakturační období.
"Nové ceny platné od letošního prosince jsme zavedli do obslužného systému 11. listopadu letošního roku. Zákazníky, kteří měli spočítané roční vyúčtování i s rozpisem záloh pro následující období před tímto datem, žel zasáhlo počítání záloh na původní „staré" a tím vyšší ceny," vysvětluje Holubec.
Vše vrátíme
Rozesílat všem nové rozpisy záloh po ohlášeném snížení cen by podle Holubce mohlo vést ke zmatkům a bylo by neúměrně drahé.
"Náklady by šly do statisíců, možná milionů. Bylo by nutné je zohlednit v cenách elektřiny a ta by pak nemusela tolik zlevnit," dodává mluvčí PRE.
Odběratelé Pražské energetiky se ale o své peníze bát nemusí.
"Jejich zálohy budou řádně zúčtovány v dalším období a případný přeplatek jim může být pochopitelně vrácen - pokud si požádají - anebo bude automaticky využit pro zálohy na další období. Nepřijdou ani o korunu, to zaručujeme," ubezpečuje Holubec.
Pokud by přesto někteří odběratelé trvali na snížení záloh, mohou si o ně požádat buď na některé z poboček Zákaznického centra PRE, nebo telefonicky na zákaznické lince.
"Ta ale v poslední době odolává nebývalému ataku klientů právě kvůli poklesu cen a probíhající kampani Podzim 2013," varuje Holubec.
Podle něj jde asi o 2200 telefonátů denně. Čekací doba je tak ve špičkách tři až pět minut. "Za to nám nezbývá nic jiného, než se omluvit," vzkazuje zákazníkům.
Podle Holubce se vyšší zálohy na fakturách pro rok 2014 týkají několika tisíc klientů z celkového počtu asi 550 tisíc domácností a 100 tisíc firemních maloodběratelů.