Zahradní nábytek přemění zahradu v obývák. Jak vybírat?

td
2. 2. 2012 12:50
Vhodný zahradní nábytek dovede zahradu k dokonalosti, při nákupu zohledněte prostor i styl
Zdroj: www.sxc.hu
Zdroj: www.sxc.hu | Foto: Aktuálně.cz

Dřevo, plast nebo kov? Při výběru zahradního nábytku si je třeba položit hned několik otázek ohledně materiálu i konstrukce. Přestože hlavní roli hraje zejména pohodlí, s jednotlivými typy nábytku se pojí také nutná údržba, častým problémem je komplikované skladování. Vybírejte zahradní nábytek tak, aby se stal ozdobou celé zahrady a zároveň se vyznačoval kvalitním zpracováním, přečtěte si následující tipy, jak na to.

Na zahradu patří dřevo, kov zase víc vydrží

V první řadě je třeba rozhodnout, z jakého materiálu by měl vysněný zahradní nábytek být. První možností je klasické masivní dřevo, to však patří do dražší kategorie a vyžaduje značnou péči - samozřejmostí je ochrana před deštěm a povrchová úprava. Na oplátku masiv nabízí luxusní vzhled a přírodní nádech skvěle ladící k většině zahrad.

Mnohem odolnější je kov, který upoutá urbanistickým a moderním vzhledem. Při vysokých teplotách však tento materiál nepříjemně pálí, v opačném případě potom studí, což nerušené a klidné posezení s přáteli příliš nepodporuje.

Provizorium za málo peněz často postačí

Posledním a nejlevnějším materiálem je plast. Představuje ideální dočasné řešení pro novostavby, není totiž třeba brát ohledy na případné ušpinění nebo poškození nábytku. Jeho cena je velice nízká a plastové židle a stoly stejně příliš dlouho nevydrží.

Při výběru nezapomínejte ani na prostorové možnosti zahrady. Pokud plocha disponuje úložnými prostory, lze si dovolit i designově zajímavější nábytek. Při nedostatku místa se vyplatí porozhlédnout se po stohovatelných typech zahradního nábytku.


 

Právě se děje

před 5 hodinami

Facebook zvýšil čtvrtletní zisk, tržby překonaly očekávání. Dařilo se i Amazonu či Googlu

Americká společnost Facebook, která provozuje stejnojmennou sociální síť, ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila čistý zisk o zhruba 29 procent na 7,85 miliardy dolarů (184 miliard Kč). Oznámila to dnes firma. Její tržby překonaly očekávání analytiků, protože nárůst využívání internetu v době koronavirové krize podpořil její příjmy z reklamy.

Tržby americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetové firmy Google, stouply ve třetím čtvrtletí meziročně na 46,17 miliardy dolarů (bilion Kč) ze 40,5 miliardy dolarů, což znamená návrat k růstu. Překonaly odhady analytiků, když se díky přílivu inzerentů dařilo kanálu YouTube, ale i cloudovým službám.

Tržby internetového prodejce Amazon stouply ve třetím čtvrtletí o 37 procent na 96,15 miliardy dolarů (2,3 bilionu Kč) a překonaly odhady. Firma dnes sdělila, že čeká díky pokračování pandemie, kvůli níž mnoho lidí přesouvá nákupy na síť, meziroční růst mezi 28 a 38 procenty i v aktuálním čtvrtletí. Zisk se ztrojnásobil na 6,3 miliardy dolarů (147,7 miliardy Kč).

Zdroj: ČTK
Další zprávy