Jak snadno nahradit chybějící garáž?

td
16. 1. 2012 16:12
Přístřešek pro auto většinou postačí, kutilové ale ocení zděnou konstrukci

Téměř každá domácnost již dnes disponuje minimálně jedním automobilem a není výjimkou, že některé rodiny upotřebí auta až tři. Není se proto čemu divit, že garáž se stala téměř nepostradatelným doplňkem většiny zahrad. Zejména při koupi starší nemovitosti sestává, že garážové stání chybí. Jak se vypořádat s chybějícím chráněným prostorem pro parkování automobilu snadno a rychle?

Nabízí se varianta vlastní stavby klasické cihlové garáže, pro kterou je možné vytvořit si vlastní návrh a maximálně tak přizpůsobit prostor individuálním potřebám. Zděná garáž ovšem vyžaduje nemalé finanční náklady a také práci při stavbě, což nemusí každému vyhovovat. Levnější variantou jsou dřevěná garážová stání. Jejich stavba nezabere tolik času, materiál je lehčí, ale nenabízí takovou tepelnou izolaci a stálost. Dřevěná garáž bez pevné podlahy by se dala přirovnat k přístřešku na auto a příliš se nehodí k práci spojené s automobilem.

Další možností je koupě již hotové garáže. Mezi ně patří například plechové stavby, které lze pořídit v ceně od osmi tisíc korun. Plechová garáž se zřejmě nestane ozdobou zahrady, svou práci však odvede docela obstojně. Nejkvalitnější zázemí však nabízí přece jen garáž zděná, která je bezpečnější a dobře odolává jakémukoli počasí. Pokud garáž není určena k práci a skladování nepotřebných věcí, nejjednodušší cestou je stavba dřevěného přístřešku.

 

Právě se děje

před 4 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy