Eva Srpová
15. 6. 2018 14:41
Ve Škodovce funguje už deset let tým výzkumu dopravní bezpečnosti, který vyjíždí k nehodám aut s okřídleným šípem. Schraňuje veškeré informace o nehodách, jejich příčině a následcích. Tato data pak pomáhají při vývoji, aby byla auta bezpečnější. Experti se ale shodují, že největším problémem je samotný řidič a jeho chybovost, a apelují na lepší prevenci, třeba ve školách.
K nehodám vyjíždí také Petr Krásný, je jedním z desíti členů týmu v regionu."Díky údajům z reálného života získáváme občas data, která se při nárazových testech s figurínami zkrátka nezjistí," říká Petr Krásný.
Díky získaným datům, která zaznamenává on a jeho kolegové, bylo například zjištěno, že v reálu se dá přijít na to, co při laboratorních nárazových testech s figurínou nezjistíte.
Například ventil bočního airbagu vypustí plyn tak rychle směrem ke stehnu řidiče, že se může buď popálit, nebo si propálit oblečení. A třeba právě tento detail se díky výzkumnému týmu přepracoval.