Co na vrakovišti rozhodně nekupovat? Brzdy nebo tlumiče
Snaha ušetřit za každou cenu umí vést i k naprosto fantaskním situacím. Skutečně u nás existují "střelci", kteří jsou na vrakovišti schopni kupovat ojeté brzdové destičky nebo použité rozvodové řemeny, tlumiče pérování, a dokonce tak laciné díly, jako jsou vzduchové filtry nebo pojistky. Ani jedno z toho samozřejmě nedává smysl, použité destičky a tlumiče jsou i solidní bezpečnostní hazard.
Ostatně jakékoli komponenty brzd, snad možná s výjimkou brzdových válců a mechanismu ruční brzdy, nemá nejmenší smysl kupovat z vrakoviště. Riskujete a díly to většinou nejsou ani v originální kvalitě nijak závratně drahé.
Značně diskutabilní je i nákup dílů výfuku (s výjimkou svodů a výfuků evidentně zánovních), naproti tomu třeba katalyzátory pro benzinové motory mohou být dobrou alternativou. Opačná situace je u DPF pro diesely, které kupovat použité je velký risk (jak technicky, tak z hlediska podvodů).
Stejně tak relativně drahé a často problémové komponenty jsou vysokotlaká čerpadla a vstřikovače pro diesely. U těch je lepší se spolehnout na repasované kusy se zárukou. Dát vale lákavým cenám použitých dílů a jít cestou repasí je obecně rozumné i v případě startérů a alternátorů a kompresorů klimatizací.
Kupovat použité běžné spotřební díly i díly brzd, řemeny, řetězy, těsnění, manžety, homokinetické klouby, jakékoli silentbloky a komponenty odpružení je holý nerozum. Dlouhé diskuse se dají vést o použitých pneumatikách či autobateriích, podle nás to též příliš smyslu nedává.