Zajímavé statistiky týkající se dopravních nehod zveřejnila společnost Audatex, která zajišťuje softwarová řešení pro většinu pojišťoven. Její analýza nákladů na likvidace a opravy škod na havarovaných vozidlech za rok 2015 pracovala s téměř 469 tisíci případy.
Průměrná škoda na jednom autě se vyšplhala na 34 634 korun, tedy o 7,5 % více než v roce 2014. Tato částka se ale výrazně liší u jednotlivých typů automobilů. Zatímco majitele starého Renaultu Mégane stojí oprava v průměru 11 100 Kč, modelu Hyundai Accent 12 000 Kč a starší Škody 105-135 12 600 korun, u luxusního sedanu Jaguar S-Type je to 214 600 Kč, sporťáku Audi R8 184 000 Kč a u Mercedesu CLK 163 800 korun.
Nejčastěji bourali podle Audatexu v roce 2015 řidiči Škody Octavia (60 900 případů, přibližně 13 procent ze všech) a Škody Fabia (32 tisíc autonehod). Největším otloukánkem byla Octavia druhé novodobé generace vyráběná v letech 2003 až 2014 (více než 34 tisíc případů). Průměrná škoda se u ní vyšplhala nad třicet tisíc korun. Následuje Fabia první generace (15 tisíc nehod, 22 500 Kč) a Octavia první generace (13 700 bouraček, 25 300 Kč).
Pořadí nejčastěji ničených dílů vévodí kryt předního nárazníku u Škody Octavia druhé generace (6092 případů) následovaný stejným dílem u první fabie (4520 událostí) a krytem zadního nárazníku u Octavie druhé generace (3979 případů).
Dopravní policisté v uplynulém roce řešili 93 067 dopravních nehod, tedy pouze malý zlomek z počtu případů ve výše uvedené statistice. Zemřelo při nich 660 lidí, 2540 bylo těžce zraněno a 24 426 lehce. Škoda při těchto bouračkách dosáhla údajů Policie ČR 5,4 miliard korun. U případů evidovaných Audatexem je to více než 16 miliard korun.