S délkou 4595 mm je novinka od Nissanu jen o malý kousek kratší než chystané elektrické SUV Škodovky. Podobná jsou si obě auta i šířkou nebo výškou. Rozvor náprav je u modelu Ariya natažený na 2775 mm. A ještě jednu věc mají japonský a český model společnou - stojí na platformě specificky určené jen pro elektrická auta. V případě SUV Ariya jde o vůbec první vůz aliance Renault-Nissan, který nový technický základ dostal.
Podobně jako soupeři, i Nissan sází na dva druhy pohonu. Levnější základní varianty jsou zadokolky, to znamená s jediným elektromotorem umístěným vzadu. Slabší verze nabízí 160 kW a 300 Nm v kombinaci s 65kWh baterií (využitelných je 63 kWh), silnější má 178 kW a 300 Nm v kombinaci s 90kWh baterií (využitelných je 87 kWh). Udávaný dojezd je dle cyklu WLTP až 360 km s menším a až 500 km s větším akumulátorem.
Verze se dvěma elektromotory, a tedy pohonem všech kol, dostaly označení e-4orce. Nejslabší má 205 kW a 560 Nm a v kombinaci s 65kWh akumulátorem nabízí dojezd až 340 km. Dvě vrcholná provedení mají vždy 90kWh baterii. Nissan s ní nabídne auto naladěné na 225 kW a 600 Nm s dojezdem až 460 km, respektive špičkovou verzi Performance o výkonu 290 kW s točivým momentem 600 Nm a dojezdem až 400 km.
Jednou z výhod Nissanu Ariya oproti konkurenci má být dynamika. "U elektromobilů se často mluví o zrychlení z 0 na 100 km/h, přičemž pro ně je jednoduché dosáhnout dobrého času. Ariya je ale také rychlá v přímce a nabízí maximální a použitelný výkon v širokém spektru jízdních podmínek - například v zasněžených horách nebo mokrých městských ulicích," říká hlavní vývojový specialista vozu Makoto Fukuda.
Při pohledu na technická data se jeho slova potvrzují. Modely s pohonem zadních kol jedou vždy 160 km/h, čtyřkolky však mají maximální hranici položenou na 200 km/h. Zrychlení je v případě zadokolky s větší baterií otázka 7,6 vteřiny, ovšem ve verzi Performance umí Ariya akcelerovat na 100 km/h za 5,1 vteřiny. Podobně jako Leaf nabídne i elektrické SUV funkci e-Pedal, to znamená možnost ovládat auto pouze plynovým pedálem - při sešlápnutí tak akceleruje, zatímco při uvolnění brzdí.
Všechny varianty vozu umožňují využívat rychlonabíjení o výkonu až 130 kW. Menší baterii je možné také napájet ze 7,4kW domácí zásuvky, zatímco větší má hranici posunutou až na 22kW třífázovou domácí nabíječku.
Podle varianty a výbavy váží Nissan Ariya 1,8 až 2,3 tuny, táhnout přitom může přívěs o hmotnosti až 1,5 tuny. Tak jako u jiných elektromobilů, i Nissan se snaží vytěžit maximum vnitřního prostoru podpořené rovnou podlahou. Vzadu podle tiskové zprávy dokonce cestující bez problémů dají nohy přes sebe, tolik místa by měla Ariya nabídnout. Zajímavé je, že provedení s levostranným řízením nabídnou kufr o objemu 468, respektive 415 litrů v případě pohonu všech kol. Modely s řízením napravo mají v zavazadelníku o něco méně prostoru - 466 litrů u zadokolky a 408 litrů u čtyřkolky.
Palubní deska jako taková se významně odlišuje od známých modelů japonského výrobce a svým vzhledem má evokovat spíše kavárnu. Po vzoru Mercedesu má dvě na sebe navazující 12,3palcové obrazovky - jednu pro multimediální systém, druhou pro kapličku přístrojů. Nechybí hlasové ovládání, aktivované spojením "Hello Nissan" anebo "Hey Nissan", 4G připojení k internetu nebo vzdálená aktualizace softwaru, což se u modelů japonského výrobce objevuje vůbec poprvé. Automobilka se chlubí také jedním z největších průhledových barevných displejů ve své třídě.
Prakticky zcela se Nissan zbavil konvenčních tlačítek, místo nich má třeba panel klimatizace dotykové ovladače, které při stisknutí vibrují. Zástupci automobilky upozorňují také na použité materiály, které mají dodávat pocit "prémiového futurismu". Podobně jako třeba vozy Škoda, má i Ariya pouze dvouramenný volant.
Přední část vozu designově používá masku ve tvaru písmene V, ovšem s japonským tradičním prostorovým vzorem kumiko. Nově přepracované logo značky je podsvícené 20 diodami, stejnou technologii využívají i hlavní světla a výrazné blinkry, jejichž tvar částečně kopíruje masku. Kola mají v průměru 19 nebo 20 palců a z profilu podtrhávají sportovnější vzhled daný svažující se střechou ve stylu kupé. Vzadu chybí tradiční logo, přes celou šířku vozu se potom táhne světelná lišta. Nissan nabídne celkem šest dvoubarevných kombinací karoserie, vždy s černě lakovanou střechou.
Prodej vozu odstartuje v Evropě ve druhé polovině příštího roku. To budou známé také ceny. V Japonsku už znají alespoň přibližnou základní cenu - Ariya tam startuje na částce pět milionů jenů, což je v přepočtu asi 1,09 milionu korun.