Do Česka přichází nejmenší SUV Škoda. Kamiq stojí o deset tisíc víc než Scala

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 6. 2019 10:46
Letošní druhý zcela nový model Škody zná své české ceny. Po kompaktní Scale přichází SUV Kamiq, které má právě s pětidveřovým hatchbackem hodně společného. Obě auta jsou podobně velká, mají stejný technický základ i pohonné jednotky. Kamiq je pak o 10 tisíc korun dražší než Scala – s litrovým tříválcem tak začíná na 379 900 korunách. První vozy se k zákazníkům dostanou v září.
Škoda Kamiq je jen o 10 tisíc korun dražší než srovnatelná Scala.
Škoda Kamiq je jen o 10 tisíc korun dražší než srovnatelná Scala. | Foto: Škoda Auto

U Kamiqu zvolila Škoda stejný postup jako v případě Scaly. Ani SUV tak nemá základní výbavu Active, ale rovnou až tradiční druhý stupeň Ambition. To na první pohled znamená vyšší základní cenu, na ten druhý ale také bohatší výbavu. A co všechno SUV s "cenou od", v tomto případě tedy za 379 900 korun, nabízí?

Především je to 70kW litrový tříválec v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Ve standardu je i bohatá bezpečnostní výbava, obsahující devět airbagů, Front Assist s ochranou chodců a udržování jízdního pruhu. Především devět airbagů je nejen mezi podobně velkými auty zatím nevídaným úkazem. Kamiq totiž vedle klasických čelních, bočních (vpředu) a hlavových vaků nabízí ve standardu i kolenní airbag řidiče a boční airbagy vzadu. Toto řešení nabízí i Scala, nicméně pouze za příplatek 14 800 korun.

Z komfortní výbavy má SUV manuální klimatizaci, tempomat, rádio Swing s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou, Bluetooth nebo vyhřívaná zpětná zrcátka. Pro někoho překvapující může být absence koženého volantu nebo elektricky ovládaných oken vzadu, tento nedostatek ale řeší paket Extra, který má navíc ještě třeba vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací senzory nebo litá kola a stojí 30 tisíc korun.

Stejně jako Scala, má i Kamiq Ambition ve standardu LED světla vpředu i vzadu, ačkoliv vpředu jde o jednodušší řešení s dálkovými světly, která tvoří žárovky. Vnější vzhled dále dotváří černé střešní ližiny, chromovaný rámeček masky chladiče a 16palcová ocelová kola s ochrannými kryty.

Zájemci o více než 70 kW mohou dále volit ze stejného tříválce s 85 kW, patnáctistovky TSI se 110 kW konečně i turbodieselu 1.6 TDI s 85 kW. Pro silnější litrový motor a diesel se za 40 tisíc korun dodává sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, nahrazující standardní šestistupňové ruční řazení.

Druhý stupeň Style začíná s 70kW jednotkou na 437 900 korunách, je tak o 58 tisíc korun dražší než základní stupeň Ambition. Oproti němu ale přihazuje do výbavy zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s osmipalcovým displejem, světelný a dešťový asistent, kožený multifunkční volant, elektrická zadní okna, vyhřívaná přední sedadla, Bi-LED světla vpředu či 16palcová litá kola.

V porovnání se Scalou Style, která startuje s 85kW TSI, je Kamiq o 13 tisíc korun dražší.

Ceník Škody Kamiq

Ambition Style
1.0 TSI/70 kW 379 900 Kč 437 900 Kč
1.0 TSI/85 kW 404 900 Kč 462 900 Kč
1.0 TSI/85 kW DSG 444 900 Kč 502 900 Kč
1.5 TSI/110 kW 439 900 Kč 497 900 Kč
1.6 TDI/85 kW 444 900 Kč 502 900 Kč
1.6 TDI/85 kW DSG 484 900 Kč 542 900 Kč

Jak už bylo naznačeno, výbava se vedle klasických jednotlivých prvků dá koupit i ve zvýhodněných paketech. Například pro výbavu Style tak 9,2palcová navigace, virtuální budíky či lepší rádio stojí v balíčku Navi 35 tisíc korun. Pro stejnou výbavu je dostupný například i balíček Sport se sportovním podvozkem s nastavitelnými tlumiči, sportovními sedadly či 17palcovými koly za 25 tisíc korun.

Zařadit Kamiq po bok konkurentů není lehké, protože s délkou 4241 mm a rozvorem 2651 mm výrazně zasahuje mezi kompaktní SUV. Rozvor je dokonce delší než u kompaktního Karoqu, který s 85kW litrovým TSI začíná ve výbavě Active na 490 900 korunách. Je tedy, se stejně silným motorem, v základu o 86 tisíc korun dražší než Kamiq.

Například o něco menší Hyundai Kona startuje s litrovým tříválcem o výkonu 88 kW na 374 990 korunách, to včetně aktuální slevy. Výbava je velmi podobná Kamiqu, obsahuje však navíc třeba elektrická zadní okna. Výhodou korejského modelu také je, že oproti Škodě umí, ve verzi s benzinovou 1.6 T-GDI, nabídnout také pohon všech kol. Navíc má i plně elektrickou verzi.

To další z konkurentů, Opel Crossland X, pohon všech kol nemá. V základu má navíc slabší dvanáctistovku o výkonu 60 kW, s níž ale v akci stojí 329 990 korun, což je o 50 tisíc korun méně než u Škody. Nízké ceně však odpovídá také výbava, která postrádá třeba klimatizaci nebo rádio s dotykovou obrazovkou. Více se tak vyplatí akční verze Smile, která se stejným motorem stojí o 30 tisíc více, ale obsahuje zmíněné komfortní prvky, a navíc i vyhřívaná přední sedadla, kožený volant nebo dešťový senzor.

Nakonec konkurence z koncernové stáje - Seat Arona ve výbavě Style se 70kW motorem startuje na 408 900 korunách. To je o 29 tisíc korun více než Kamiq, zároveň je Arona také o něco menší než mladoboleslavský konkurent. Ve výbavě mu oproti českému modelu chybí nejen airbagy, ale i udržování v jízdním pruhu či tempomat. Zároveň má ale v základu kožený volant, elektrická zadní okna, litá kola nebo mlhovky.

Volkswagen T-Roc je pak výrazně dražší než základní Kamiq. S 85kW TSI startuje na 479 900 korunách. Jeho výbava však obsahuje i litá kola, elektrická zadní okna, kožený volant či dešťový senzor. Navíc je SUV možné s dvoulitrovým TSI o výkonu 140 kW, respektive dvoulitrovým TDI o výkonu 110 nebo 140 kW dostat i s pohonem obou náprav.

 

Právě se děje

Další zprávy