Auto, s nímž jezdí nový prezident České republiky Miloš Zeman, si může koupit kdokoliv. Tedy - pokud má k dispozici částku 1,1 milionu. Právě tolik totiž Škoda Superb 3,6 FSI 4x4 ve výbavě Laurin&Klement stojí. Kromě držáku prezidentské vlaječky a modrých majáků.
"Od roku 2011 jsme vozů v této specifikaci prodali 419 kusů," říká mluvčí automobilky Škoda Auto Jakub Šulc. Je to tedy méně než půl procenta z celkového množství vloni prodaných superbů.
Auto s nejvyšší výbavou, pojmenováné podle zakladatelů automobilky v Mladé Boleslavi, mělo premiéru před necelými dvěma roky na autosalonu v Brně.
Je to ale vlastně designová úprava vozu s výbavou Exclusive. Zvenčí se pak provedení Laurin&Klement odlišuje chromovanými lamelami na mřížce před chladičem, dále jiným designem kol, zadními svítilnami s LED a samozřejmě logem Laurin&Klement například na předním blatníku.
Za toto a také za ozdobné prahové lišty, tkané koberce a lištu na palubní desce si zákazník oproti provedení Exclusive připlatí deset tisíc korun.
Pod kapotou je 260 koní
"Čekací doba na dodání vozu od okamžiku objednání je nyní zhruba osm týdnů," informuje případné zájemce Jakub Šulc.
Každý Superb 3,6 FSI 4x4 pohání šestiválcový motor s výkonem 260 koní, který umožní dosažení maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině. Tento motor podle Šulce zůstane v nabídce i po modernizaci vozu, která je připravena ještě na letošní rok.
Kombinovaná spotřeba vozu s touto pohonnou jednotkou dosahuje 10,1 litru benzinu na sto kilometrů, emise CO2 jsou 235 gramů na jeden kilometr. Vozů s tímto nejsilnějším motorem (ve všech výbavových stupních) zatím Škoda od roku 2007, kdy se tato generace superbu vyrábí, prodala necelých šest tisíc kusů.
Součástí standardní výbavy Škody Superb Laurin&Klement je sedm airbagů (po dvou čelních, bočních a stropních a jeden kolenní pro řidiče), dále například zvuková aparatura s deseti reproduktory, stínící roletky pro cestující na zadních sedadlech či elektricky ovládaná sedadla vpředu (na přání mohou být i vyhřívaná a odvětrávaná).
Nechybí ani automatická převodovka, dvouzónová klimatizace a podobné "samozřejmosti", jako jsou elektricky ovládaná okna a zrcátka, parkovací senzory vpředu i vzadu a další součásti. Ale například za navigaci si už musí zájemce připlatit.
Čtěte více: Superb prezidenta byl původně stavěn pro manažera Škody
Připomeňte si: Auta z první Zemanovy éry. Tatra 700 a Octavia Long