Jan Matoušek
21. 8. 2019 6:02
Bezpečnost je spolu s hospodárností a ekologií provozu v současnosti jednou z nejvyšších priorit téměř všech automobilek. Jestliže ještě v 90. letech bylo běžné, že i zcela nové auto dostalo v nárazových testech jen jedinou hvězdičku z pěti možných, v dnešní době je maximální hodnocení očekávaným standardem. K takovému skoku přispěly nejen konkurence a zájem o bezpečnost, ale i nejrůznější nařízení evropských orgánů. V galerii se můžete přesvědčit, jak moc se za dvě desetiletí zlepšila pasivní i aktivní bezpečnost nových automobilů.
Euro NCAP Crash Test of Renault Talisman 2015 | Video: Euro NCAP
Zpátky však k samotnému Renaultu Talisman a především jeho ochraně dospělé posádky, kterou lze ekvivalentně porovnávat i se staršími testy předchůdců. Auto bylo vybaveno šesti airbagy i předpínači a omezovači síly bezpečnostních pásů na všech sedadlech.
Podle Euro NCAP zůstala karoserie po nárazu stabilní, stejná ochrana je navíc ve voze poskytována různě velkým postavám. Jediný větší problém se vyskytl při bočním nárazu na sloup, kdy figurína řidiče utrpěla stlačení žeber. Celkem si auto za ochranu dospělých odvezlo 86 procent. Dohromady pak dílčí výsledky stačily na již zmíněných pět hvězdiček.