Jan Matoušek
21. 8. 2019 6:02
Bezpečnost je spolu s hospodárností a ekologií provozu v současnosti jednou z nejvyšších priorit téměř všech automobilek. Jestliže ještě v 90. letech bylo běžné, že i zcela nové auto dostalo v nárazových testech jen jedinou hvězdičku z pěti možných, v dnešní době je maximální hodnocení očekávaným standardem. K takovému skoku přispěly nejen konkurence a zájem o bezpečnost, ale i nejrůznější nařízení evropských orgánů. V galerii se můžete přesvědčit, jak moc se za dvě desetiletí zlepšila pasivní i aktivní bezpečnost nových automobilů.
Bezpečnost škodovek
Jak jsou na tom vůbec modely Škoda s bezpečností? Podle hodnocení Euro NCAP si vedou dobře, naposledy crash testem prošla kompaktní Scala. Ta získala plný počet pěti hvězdiček, přičemž za ochranu dospělých si odvezla dokonce 97 procent. Více letos získala jen Mazda 3, stejně potom Volkswagen T-Cross a Seat Tarraco. Obdobný výsledek se dá očekávat i u technicky příbuzného SUV Kamiq, které navíc již v základu nabízí i zadní boční airbagy. Ty má Scala pouze za příplatek.
Mimochodem žádný mladoboleslavský model nezískal nikdy méně než čtyři hvězdičky. První "pětihvězdičkovou" škodovkou se v roce 2006 stalo MPV Roomster. Na detailnější hodnocení bezpečnosti modelů Škoda, vyjma Scaly, se podívejte do staršího článku.
Výsledky modelů Škoda v crash testech Euro NCAP:
Model |
Počet hvězd |
Rok testu |
Fabia I. generace |
4 |
2000 |
Octavia I. generace |
4 |
2001 |
Superb I. generace |
4 |
2003 |
Octavia II. generace |
4 |
2004 |
Roomster |
5 |
2006 |
Fabia II. generace |
4 |
2007 |
Superb II. generace |
5 |
2008/2009 |
Yeti |
5 |
2009 |
Citigo |
5 |
2011 |
Rapid |
5 |
2012 |
Octavia III. generace |
5 |
2013 |
Fabia III. generace |
5 |
2014 |
Superb III. generace |
5 |
2015 |
Kodiaq |
5 |
2017 |
Karoq |
5 |
2017 |
Scala |
5 |
2019 |