Auto už není pojízdná rakev. Jak moc se zlepšila bezpečnost za posledních dvacet let?

Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 8. 2019 6:02
Bezpečnost je spolu s hospodárností a ekologií provozu v současnosti jednou z nejvyšších priorit téměř všech automobilek. Jestliže ještě v 90. letech bylo běžné, že i zcela nové auto dostalo v nárazových testech jen jedinou hvězdičku z pěti možných, v dnešní době je maximální hodnocení očekávaným standardem. K takovému skoku přispěly nejen konkurence a zájem o bezpečnost, ale i nejrůznější nařízení evropských orgánů. V galerii se můžete přesvědčit, jak moc se za dvě desetiletí zlepšila pasivní i aktivní bezpečnost nových automobilů.
Foto: Euro NCAP

Bezpečnost škodovek

Jak jsou na tom vůbec modely Škoda s bezpečností? Podle hodnocení Euro NCAP si vedou dobře, naposledy crash testem prošla kompaktní Scala. Ta získala plný počet pěti hvězdiček, přičemž za ochranu dospělých si odvezla dokonce 97 procent. Více letos získala jen Mazda 3, stejně potom Volkswagen T-Cross a Seat Tarraco. Obdobný výsledek se dá očekávat i u technicky příbuzného SUV Kamiq, které navíc již v základu nabízí i zadní boční airbagy. Ty má Scala pouze za příplatek.

Mimochodem žádný mladoboleslavský model nezískal nikdy méně než čtyři hvězdičky. První "pětihvězdičkovou" škodovkou se v roce 2006 stalo MPV Roomster. Na detailnější hodnocení bezpečnosti modelů Škoda, vyjma Scaly, se podívejte do staršího článku.

Výsledky modelů Škoda v crash testech Euro NCAP:

Model Počet hvězd Rok testu
Fabia I. generace 4 2000
Octavia I. generace 4 2001
Superb I. generace 4 2003
Octavia II. generace 4 2004
Roomster 5 2006
Fabia II. generace 4 2007
Superb II. generace 5 2008/2009
Yeti 5 2009
Citigo 5 2011
Rapid 5 2012
Octavia III. generace 5 2013
Fabia III. generace 5 2014
Superb III. generace 5 2015
Kodiaq 5 2017
Karoq 5 2017
Scala 5 2019

 

Právě se děje

Další zprávy