Auto už není pojízdná rakev. Jak moc se zlepšila bezpečnost za posledních dvacet let?

Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 8. 2019 6:02
Bezpečnost je spolu s hospodárností a ekologií provozu v současnosti jednou z nejvyšších priorit téměř všech automobilek. Jestliže ještě v 90. letech bylo běžné, že i zcela nové auto dostalo v nárazových testech jen jedinou hvězdičku z pěti možných, v dnešní době je maximální hodnocení očekávaným standardem. K takovému skoku přispěly nejen konkurence a zájem o bezpečnost, ale i nejrůznější nařízení evropských orgánů. V galerii se můžete přesvědčit, jak moc se za dvě desetiletí zlepšila pasivní i aktivní bezpečnost nových automobilů.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Nejen EU nebo Euro NCAP

Bezpečnostní standardy se ale nezvyšují jen přičiněním orgánů Evropské unie nebo prostřednictvím hodnocení Euro NCAP. Na zlepšování bezpečnosti svých aut pracují i samotné automobilky, které ještě před uvedením na trh dělají řadu interních testů, ať už fungování asistenčních systémů, nebo bezpečnosti ve formě crash testů.

U některých značek fungují i týmy, které se zkoumáním nehod snaží zlepšovat bezpečnost nových aut. Jeden takový má i Škoda, přičemž jde o tým Výzkumu dopravní bezpečnosti. Ten vznikl v roce 2008 a spolupracuje i se složkami záchranného systému. Při nehodě tým zkoumá příčiny, okolnosti i následky dopravních nehod a zajímá se především o nehody aktuálních typů modelů mladoboleslavské automobilky. Poznatky pak přenáší do vývoje automobilů či dopravní výchovy dětí.

 

Právě se děje

Další zprávy