Deset naprostých automobilových propadáků. Někde se nepovedl model, jinde celá značka

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 9. 2018 6:02
Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Nissan Qashqai nebo Hyundai i30. Všechno to jsou jména automobilů, kterým se povedlo uspět a dnes tvoří na evropském trhu jádro kategorie, do níž spadají. Jako každé odvětví má ale i automobilismus své temné stránky, chcete-li nepovedené modely. A někdy nejde jen o jeden model, ale rovnou o nepovedený pokus s celou automobilkou. Na tyto případy jsme se rozhodli zaměřit v následující galerii, kam jsme vybrali desítku automobilových propadáků. Některé znamenaly jen ztrátu peněz, jiné rovnou pohřbily celou značku.
Foto: Tata

Tata Nano

Měl to být indický Ford T - auto, které lidi donutí vyměnit nebezpečný moped za mnohem bezpečnější (indickou optikou) automobil. Ratan Tata si od Nana hodně sliboval a chtěl ho prodávat za v přepočtu 30 tisíc korun (realita byla asi o 20 tisíc korun vyšší). Samozřejmě bez komfortní nebo bezpečnostní výbavy, některé verze neměly ani zrcátko u spolujezdce.

Tata se ovšem trefila zrovna do doby, kdy šla životní úroveň Indů nahoru, takže místo toho úplně nejlevnějšího auta si mohli dovolit o něco dražší, ale neocejchovaný model. Prodeje navíc odstartovala aféra, při níž vozy začaly hořet. Automobilka sice postupně navyšovala výbavu, a dokonce ukázala i koncept evropské verze, ale nic nepomohlo. Cíle 250 tisíc aut ročně se mezi lety 2008 a 2017 nikdy dosáhnout nepodařilo. Letos auto končí, bez náhrady.

 

Právě se děje

Další zprávy