"Odpovědnost za vznik mimořádné události v Perninku podle Správy železnic nese strojvedoucí," uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Krajská policejní mluvčí Eva Valtová řekla, že policie srážku vlaků nadále prošetřuje. Blíže se k případu zatím vyjadřovat nebude.
Drážní inspekce již dříve uvedla, že ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem vyplynulo, že vlak jedoucí na Karlovy Vary měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal.
Na vyšetřování spolupracovala Drážní inspekce s policií. Vyšetřovatelé vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dispečerem, z prvních poznatků bylo podle nich zřejmé, že hlavní příčinou nehody byla lidská chyba. Předběžnou škodu Drážní inspekce vyčíslila na 20 milionů korun.
Provoz na trati řídí jen lidé
Nehoda se stala loni 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.
Na trati, na níž se nehoda stala, nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.