Úřad zjistil u SPD v kampani do sněmovních voleb v roce 2017 celkem 17 pochybení. Podle Deníku N například hnutí zatajilo předvolební mítink, mělo dvě faktury s totožným číslem, které vykazovaly jiné plnění, další chybou bylo to, že reklama na tramvajích v Brně neměla označení zadavatele a zpracovatele.
Úřad uložil SPD dvě pokuty formou příkazů, jedna je na 50 000 a druhá na 200 000 korun. "Proti žádnému z těchto příkazů hnutí nepodalo v zákonném termínu odpor, a jsou tedy pravomocné," řekl Deníku N Jan Outlý, který měl kontrolu předvolební kampaně SPD na starosti.
2017: "Nezávislé noviny" - volební leták maskovaný názvem registrovaného periodického tisku.
— Jan Outlý (@JanOutly) February 25, 2020
2019: Protokol o kontrole volební kampaně (celý zde: https://t.co/2j39xo5Zzv).
2020: Leták "novinky z domova", označeno jako volební kampaň, uveden zadavatel i zpracovatel.
... pic.twitter.com/cvdLrsxb3U
Podle serveru u některých pochybení neshledali kontroloři porušení zákona, ale byla minimálně v rozporu s péčí řádného hospodáře. Jako příklad server uvedl 4,5 milionu na průběžný monitoring médií, který spočíval ve vyhledávání zkratky SPD, v desítkách případů ale výrazy nesouvisely s českým politickým hnutím. Další tři miliony hnutí dalo na předvolební průzkumy, které byly podle Deníku N okopírované od agentury Sanep.
Mluvčí SPD Barbora Zeťová podle Deníku N v úterý ani ve středu nebrala telefon a neodpovídala na dotazy zaslané prostřednictvím SMS a e-mailu.
Dohledový úřad vznikl v roce 2017 a plně pracovat začal v průběhu roku. Od té doby udělil stovky pokut. Některé byly v řádu tisíců korun, některé v desítkách tisíc. Nejvyšší pokutou bylo dosud 100 000 pro SPD za zapírání vlastního e-shopu, hnutí také dostalo sankci 45 000 za předčasné převedení peněz z volebního účtu na účet provozní.