Zuzana Hronová
15. 12. 2020 11:23
Mezinárodní šetření TIMSS 2019, které zjišťuje úroveň žáků 4. tříd základních škol v matematice a přírodopisu, ale také postoje žáků, učitelů či rodičů ke škole, přineslo pozoruhodná zjištění. Česko patří ve výsledcích testů k nadprůměrným, ale má nejméně spokojené žáky, učitele i rodiče v Evropě. České děti škola naučí, ale nedokáže zajistit, aby v ní žáci a učitelé byli spokojení.
Výborní matematici a přírodovědci v krajích
V pěti českých krajích (Karlovarském, Ústeckém, Královéhradeckém, Olomouckém a Moravskoslezském) tvoří podíl žáků se slabými výsledky v matematice více než jednu čtvrtinu všech žáků 4. ročníku.
Ve stejných krajích je zároveň více než jedna pětina žáků se slabými výsledky v přírodovědě. Naopak v Praze je podíl takových žáků v obou předmětech menší než jedna desetina.
Podíl žáků s výbornými výsledky v matematice tvoří v Praze téměř 20 procent, zatímco v Karlovarském a Ústeckém kraji nedosahuje ani 4 procent. Podíl výborných žáků v přírodovědě je o něco nižší než
v matematice a v Praze činí 14 procent, naopak v Karlovarském a Ústeckém kraji pouze necelá 3 procenta.