Je lepší gympl, nebo průmyslovka? Nevíme
Daniel Münich, analytik oblasti vzdělávání z akademického think-tanku IDEA při institutu CERGE-EI, upozorňuje, že stát sice nabírá data z různých oblastí vzdělávání, ale nedává je dohromady - důležité dílky mu chybí, a nemůže si tak odpovědět na důležité otázky. Třeba jestli je lepší všeobecné, nebo odborné vzdělání.
"Máme tu vypjaté diskuse, jestli máme hodně, nebo málo gymnázií, hodně, nebo málo škol. Řešíme, zda na technické vysoké školy lépe připraví gymnázia, nebo průmyslovky. Zda jsou pro celý další profesní život lepší gymnázia, nebo průmyslovky. Jenže v Česku se nevěnujeme sledování dat a analýzám, abychom věděli, jak si vedou na pracovním trhu gymnazisté či průmyslováci, jaké mají uplatnění či kolik berou," říká Münich. Navíc data, která máme, nepropojujeme - třeba data ze státních maturit s daty o uchazečích vysokých škol, dodává.
Více v panelu Jaká data o vzdělávání nám chybí, a proč