Mýtné v Praze nejdřív za šest let, vzkazuje pražská ODS

Kateřina Eliášová
25. 8. 2010 15:30
Dostavíme okruh i trasy metra A a D, slibují pražští politici z ODS
Alternativní trasa pražského okruhu, jak ji prosazuje běchovické občanské sdružení
Alternativní trasa pražského okruhu, jak ji prosazuje běchovické občanské sdružení | Foto: osbechovice.cz

Praha - Před čtyřmi lety lákali pražští radní, převážně z ODS, voliče na zavedení mýtného v Praze, současní adepti do zastupitelstva ale jejich plány mění.

"Mýtné není téma dne," oznámil garant programu pro dopravu a jeden ze sedmi kandidátů na primátora Petr Hána. ODS nechce zahájit ani pilotní fázi zpoplatnění vjezdu do centra města, jak před čtyřmi lety slibovala dnes už dosluhující rada města ve svém programovém prohlášení.

"Není to téma na příští čtyři roky, je to případně otázka roku 2016, což je rok, kdy stát avizuje zavedení mýtného u osobních aut," doplnil Hána.

Další podmínkou je podle něj dokončení pražského okruhu. Kdy jej ale Praha postaví, není stále jasné. "Nebudu věštit z křišťálové koule a proto neřeknu jasný letopočet," uvedl Hána.

Metro D taky nestihneme

Součástí čtyři roky starých slibů bylo i zahájení stavby metra D, plánovaného z hlavního nádraží do Nových Dvorů a Písnice. Ani tady pražaští radní nesplnili, co slíbili.

Teď jsou už pražští politici z ODS opatrnější. "Do roku 2014 chce ODS začít s výstavbou první etapy trasy D z Pankráce na Nové Dvory. Do územního plánu prosadíme trasu metra D se zapracovanou změnou, která se týká stanice u Thomayerovy nemocnice," slibuje nyní pražská ODS.

Vedle toho voliči v kampani uslyší slib zpřístupnění dalších jedenácti stanic pro handicapované.

Bonusem veškerých staveb má být jejich zlevnění, které nastane podle pražských politiků poté, co začne fungovat protikorupční strategie města. "Důslednou aplikací tohoto dokumentu v praci výrazně omezíme prostor pro korupci," slibuje ODS.

ODS nadále podporuje miliardový projekt zavedení turniketů v metru a bude nadále podporovat projekt Opencard. "Projekt bude do budoucna výhodný a s obrovskými možnostmi pro Pražany," slibuje šéf pražské ODS, poslanec Boris Šťastný.

Parkování jinak

ODS, která ovládá jak hlavní město, tak i jeho městské části, chce přehodnotit systém parkování v Praze, kde byly v uplynulých letech v některých městských částech zavedeny parkovací zóny.

"Chceme zprovoznit systém smíšených zón. Tak, aby rezidenti měli svoji jistotu parkování mezi 18:00 - 08:00. Ve zbytku dne by pak mělo být parkování přístupné živnostníkům a podnikatelům, aby nebyli omezováni při své práci," slibuje program pražské ODS. „Rozšiřování placených zón v Praze je zbytečné," tvrdí Hána.

 

Právě se děje

Další zprávy