Praha - Získání potřebných 50 tisíc podpisů pod petici pro přímou volbu prezidenta stálo tým Miloše Zemana 550 tisíc korun.
Deníku Aktuálně.cz to řekl předseda Strany práv občanů - Zemanovci Vratislav Mynář. Uvedl, že jde o peníze, které strana zaplatila za zázemí dvou týmů, jež sbíraly podpisy po celé republice.
"Čtyři sta tisíc šlo na stravování a ubytování členů týmu, 150 tisíc byl nepeněžní dar, kdy nám dva straníci zapůjčili vozy," uvedl Mynář. Zápůjčka pak podle něj bude zanesena do výroční zprávy o hospodaření strany.
Podle šéfa nové Zemanovy partaje pak není v současnosti možné říci, kolik stranickou kasu stála venkovní reklama jako billboardy, které se ve větší míře začaly objevovat kolem frekventovaných silnic.
"Vyúčtování budeme mít až v září, spolu s outdoory máme u agentury objednané další služby, takže v současnosti to rozdělit je těžké," vysvětloval Mynář.
Podle společnosti Admosphere, která monitoruje reklamní trh, zaplatili Zemanovci za inzerci v novinách, na internetu a vnější reklamě v červnu, kdy petiční kampaň vrcholila, 3,1 milionu korun.
Jedná se ovšem o ceny tabulkové, podle nepsaného pravidla tak skutečná cena reklamy odpovídá přibližně polovině prezentované částky.
Zemanovci nepatří ke stranám, které by měly hluboko do kapsy. Díky dobrému volebnímu výsledku v parlamentních volbách v roce 2010 mají každoročně nárok na příspěvek od státu na provoz ve výši 8,8 milionů korun.
Ve volebním roce 2010 také předvedli, že si dokáží zajistit v případě potřeby i velkorysé sponzory. Na kampaň pro volby do sněmovny se jim podařilo získat 37,4 milionu korun.