Vyšetřovatelé vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dirigujícím dispečerem. "Z nich opravdu vyplynulo, že vlak jedoucí směrem na Karlovy Vary měl ve stanici Pernink čekat na protijedoucí osobní vlak. To se nestalo," uvedl v Radiožurnálu generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.
Policie srážku vyšetřuje pro podezření z trestného činu obecného ohrožení, zadržela jednoho ze strojvůdců. Vlaky jezdí po jednokolejné trati, kde není žádný zabezpečovací systém a funguje tzv. zjednodušené řízení dopravy. Provoz řídí na dálku dispečer a strojvedoucí se mu musí na stanovených místech ohlásit a dostat svolení k pokračování v jízdě.
Jakou rychlosti vlaky v okamžiku srážky jely, inspekce zatím neví. U jednoho z vlaků se podle Kučery rychloměr zasekl na rychlosti 47 kilometrů v hodině. "Vzhledem k tomu, že na trati je traťová rychlost 50 kilometrů v hodině, dá se předpokládat, že srážka byla zhruba do 100 kilometrů v hodině," uvedl Kučera. O síle nárazu podle něj svědčí, že Regionova jedoucí od Karlových Varů se po střetu posunula o 12 metrů zpět.
Přestože jednou z obětí nehody je německý občan, česká inspekce na vyšetřování s obdobnou organizací v Německu nespolupracuje. "Nehoda se stala na českém území, v českém mezistaničním úseku. S německými kolegy jsme nemluvili. Pokud by se to stalo třeba blíže k Potůčkům, v tom úseku ke státní hranici, tak bychom logicky s německou drážní inspekcí spolupracovali," vysvětlil Kučera.
Vlaky se srazily v nepřístupném terénu
Nehoda se stala v úterý v 15:10 mezi Novými Hamry a dopravnou Pernink. Osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu se srazil s osobním vlakem v opačném směru. Obě kabiny srážka zničila.
Vlaky RegioNova a RegioShark se střetly necelý kilometr od nádraží v nepřístupném hornatém terénu. Hasiči museli bez pomoci techniky vynášet zraněné včetně zaklíněných lidí z obou souprav. Zranění byli vyproštěni a rozvezeni do nemocnic během tří hodin, podle agentury DPA jsou mezi nimi také němečtí občané.
Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět bylo zraněno těžce a středně těžce. Lehce se zranilo 15 lidí a sedm záchranáři ošetřili na místě. Předběžnou škodu inspekce vyčíslila na 20 milionů korun. Vlaky po trati nejezdily víc než 14 hodin, dopravu zajišťovaly náhradní autobusy. Provoz byl obnoven ve středu ráno.