Praha - Sedm mrtvých a desítky zraněných. To je následek tragické srážky rychlíku se zřícenou konstrukcí mostu ve Studénce na Novojičínsku. Podobné nebezpečí může podle statistik představovat až každý sedmý most v Česku.
Rychlík EuroCity narazil v pátek 8. srpna v poledne do zřícené mostní konstrukce. Tou dobou na mostě kvůli jeho havarijnímu stavu probíhala už čtvrtý měsíc rozsáhlá rekonstrukce.
Speciál o havárii: 7 obětí z vlaku smrti. K odpovědnosti se nikdo nemá
Dávejte si pozor: 45 mostů je životu nebezpečných
Statistiky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přitom odhalují, že ve skutečnosti je takových potenciálně nebezpečných mostů více než tisíc. Jen na silnicích nižších tříd je patnáct procent z 12500 mostů ve špatném či velmi špatném stavu, 44 z nich dokonce ve stavu havarijním.
Fotogalerie: Přežili vlakové neštěstí. Výlet do Prahy k nezapomenutí
Mosty v nedostačujícím stavu jsou mimo silnice II. a III. třídy také na dálnicích a silnicích I. třídy. V ročence 2007 odborníci z ŘSD uvádějí, že z celkového počtu 4178 mostů na těchto prioritních tazích je 249 ve špatném, 43 ve velmi špatném a jeden v havarijním stavu.
Záchranná akce jako při povodních v roce 1997
Nehoda, jejíž příčiny se stále objasňují, postihla vlakovou soupravu při průjezdu Studénkou na Ostravsku. V tom okamžiku ve vlaku podle záchranářů sedělo až 400 lidí.
Na místě zahynulo šest osob, pět žen a jeden muž, sedmý pak podlehl zraněním v nemocnici. Na sedmdesát dalších vyvázlo se zraněním. Prvotní informace přitom hovořily až o deseti mrtvých a stovce zraněných.
Operační střediska záchranářů v kraji byla zahlcena. K neštěstí vyrazily dva vrtulníky, vyjelo dvacet sanitek, mimo jiné z Opavy, Ostravy a Vítkova. Celkem u vlaku zasahovalo na šedesát záchranářů.
Podle šéfa Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje šlo o největší zásah hasičů od povodní, které region postihly v roce 1997.