Pražský dopravní podnik zajistí prodej jízdenek v metru sám

ČTK ČTK
13. 6. 2014 9:59
Podle ředitele dopravního podniku Ďuriše ušetří podnik ročně desítky milionů korun.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Michal Štůsek

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) bude od září zajišťovat prodej jízdenek ve vestibulech metra vlastními silami. Ukončí tak problematickou spolupráci s firmou Cross Point, řekl v rozhovoru pro ČTK generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš.

Podnik kvůli tomu najme 120 zaměstnanců. Ročně ušetří desítky milionů korun.

Původní smlouva s Cross Point, kterou podnik vloni na podzim kvůli nevýhodnosti vypověděl, skončila v závěru února. Nového provozovatele se v soutěži vybrat nepodařilo. Do tendru na čtyřletý prodej jízdenek za 170 milionů se totiž přihlásil jen jeden uchazeč, opět firma Cross Point. Podnik nakonec problematickou spolupráci s firmou prodloužil do konce srpna za 40 milionů bez DPH.

Policie stíhá bývalého ředitele DPP

Údajně nevýhodnými službami spojenými s prodejem jízdenek v metru se od loňska zabývá policie. Zakázka pro DPP byla podle ní zmanipulována ve prospěch dodavatele.

Kriminalisté kvůli tomu stíhají čtyři lidi. Mezi nimi bývalého ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka a jednatele Cross Point Pavla Švarce.

Muži čelí obvinění z porušení povinnosti při správě cizího majetku a z pletich při veřejné soutěži a veřejné dražbě, za což jim hrozí až osmileté vězení. Oba jakékoli provinění popírají.

Mezi stíhanými v této části kauzy je podle médií i bývalý radní pro dopravu Radovan Šteiner a exředitel úseku služeb dopravního podniku Tomáš Petana.

 

Právě se děje

Další zprávy