Kolony na Jižní spojce ve směru na Smíchov se dopoledne tvořily zhruba od čerpací stanice Benzina Orlen. Před mostem je totiž provoz částečně omezen a je snížen počet pruhů. Na samotném mostě byl provoz převážně plynulý, přestože silničáři tu v sobotu dopoledne zabrali kvůli vyznačení dopravních změn o jeden jízdní pruh více, než kolik jich bude uzavřeno při rekonstrukci mostu. Ve směru ze Smíchova byl provoz dopoledne bez problémů. Při rekonstrukci se bude po mostě jezdit třemi pruhy v každém směru namísto nynějších čtyř.
Druhá několikasetmetrová kolona se vytvořila na Strakonické při výjezdu z centra před křižovatkou s Nádražní ulicí. Zde silničáři svedli provoz pouze do jednoho jízdního pruhu, a to kvůli otočné rampě u Lihovaru, kterou při bourání rampy ze Strakonické na most využijí řidiči, kteří přijíždí z jihu a potřebují se dostat na most. Rampa je zatím uzavřena a zprovozněna bude při opravě mostu.
Řidiči budou muset jet při opravě po objízdných trasách, které povedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, u Lihovaru vznikla zmíněná rampa pro otáčení a rozšířena byla kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi. Upraveny byly semafory na klíčových křižovatkách.
Poté, co silničáři vyznačí zmíněná dopravní omezení, tak v neděli najedou na most těžké stroje jako frézy, bagry nebo sklápěče. V pondělí začne frézování vozovek na mostě i na rampě a příští týden ve středu začne bourání rampy. Silničáři zároveň začnou opravovat římsy na mostě. Náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě) v týdnu řekl, že pro řidiče bude nejnáročnějších prvních deset dnů na Strakonické ulici, a to právě kvůli bourání nájezdové rampy, kdy bude silnice u mostu zúžena do jednoho jízdního pruhu. Plynulost dopravy na mostě by tím ale ohrožena být neměla.
Letos práce potrvají 110 dní a vyjdou na 594,5 milionu korun. Most z roku 1983 je součástí Městského okruhu a denně jej přejede na 140 tisíc aut. Dosud nebyl zásadněji opravován.