Praha - Karty opencard by měly být znovu k dispozici ještě tento týden. Radní v úterý schválili jednorázovou dodávku poté, co karty minulou středu došly.
Magistrát objednal 132 000 karet za 9 milionů korun. Ty by měly vystačit do té doby, než skončí řádné výběrové řízení na dodavatele.
Karty pro expresní výdej budou k dispozici již v úterý odpoledne, řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). Podle mluvčí magistrátu Terezy Krásenské nebude Praha za tak rychlou dodávku platit žádnou přirážku.
Zájemci o expresní opencard dostali v minulých dnech pouze papírové potvrzení. Potvrzení ale platí jen do pátku 4. listopadu. Lidé tedy mají na vyzvednutí klasické opencard čas pouze 3 dny.
Magistrát neplánuje cestující odškodnit za to, že museli na výdejní místa dvakrát. "Kompenzací pro žadatele o expresní karty je právě vydání potvrzení, které zároveň slouží jako plnohodnotná jízdenka pro městskou hromadnou dopravu," uvedl mluvčí projektu Opencard Martin Opatrný.
Podle Březiny je za komplikace s chybějícími kartami zodpovědný odbor dopravy.
"Bohužel musím konstatovat, že se tak stalo pochybením odboru informatiky a jeho špatným načasováním výběrového řízení na dodávku karet, dále pak pochybením při administraci úkonů v rámci vnitřních předpisů magistrátu a zákona o veřejných zakázkách," uvedl Březina.
Informatici neodhadli rostoucí zájem
Odbor informatiky podle Opatrného adekvátně neodhadl zvýšený zájem žadatelů o karty a zásoby byly kvůli tomu vydány dříve, než se očekávalo. Že karty dojdou, začalo hrozit během měsíce září. Rada města nestihla schválit novou dodávku včas.
Za komplikace, které prostoj ve vydávání opencard přinesl cestujícím, se zřejmě nikdo zodpovídat nebude. "Vzhledem k tomu, že nedošlo k pochybení, ale jen zdržení dodávky v délce maximálně 7 dní, nemyslím si, že je tato otázka na místě," dodal Opatrný.
Magistrát nyní zakoupí karty v takzvaném jednacím řízení bez uveřejnění. Takovou jednorázovou dodávku už magistrát jednou odebral. Když na jaře přebíral od firmy Haguess správu projektu, zakoupil velkou dodávku karet u společnosti Monet.
Stejnou společnost magistrát zvolil i nyní. Podle Březiny je to z technických důvodů jediná společnost, která je schopná zajistit kontinuální proces dodávek karet.
Dočasné řešení by mělo vydržet do doby, než magistrát vybere stálého dodavatele. Výběrové řízení na něj stále běží a zájemci se mohou hlásit až do 2. prosince. Hodnota zakázky je 100 milionů korun.
"Vyberou se tři nejlepší uchazeči, co se týče ceny a kvality," řekl Opatrný. Město pak v případě, že bude potřebovat dodat nové karty, zadá zakázku nejlepšímu z nich. Pokud by se ale magistrátu nelíbila cena nebo termín dodání, osloví další dvě firmy v pořadí.