Tramvaje si svou poslední pravidelnou linku odbyly v sobotu na lince č. 4, kde až do 18 hodin jezdily v 15minutových intervalech v úseku mezi obratišti Smíchovské nádraží a Čechovo náměstí. Platily na nich běžné tarify a jízdenky na hromadnou dopravu.
Šestá, muzejní tramvaj byla také do 18 hodin vystavena na obratišti na Smíchovském nádraží a fanoušci MHD si u ní mohli vyzvednout a orazítkovat pamětní jízdenku.
V 18:15 všech šest tramvají vyrazilo ze Smíchovského nádraží na cestu Prahou. Jely po trase Anděl, Újezd, Malostranská a přes Chotkovy sady na Špejchar, kde si je lidé mohli vyfotit. V 19:00 se vydaly na svoji poslední jízdu do domovských vozoven.
Rozlučka navíc symbolicky odkazovala k řadě skutečností z historie tramvaje. "Je to téměř přesně 26 let od převzetí prvních dvou vozů T6A5, což proběhlo 24. června 1995. Tramvaje T6A5 jsme poprvé do provozu nasadili právě na linku č. 4. Čtyřka byla svého času jakousi kmenovou linkou těchto tramvají," řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP - Povrch.
Dvě z tramvají si dopravní podnik nechá - půjde o první a poslední, 150. kus, který od Tatry nakoupil. Bude je nasazovat při takzvaném retroprovozu, kdy DPP pro nadšence pořádá speciální jízdy jinak již odstavených modelů. Zbylá vozidla T6A5 nabídne dopravní podnik k prodeji.
Tramvaje vyráběla v letech 1991 až 1998 pražská Tatra, celkem vyslala do světa 296 kusů. Do běžného provozu je DPP nasadil 23. září 1995. Praha byla největším provozovatelem tramvají Tatra T6A5.
Když v polovině 90. let dopravní přebíral první z celkem 150 vozů T6A5, znamenalo to pro cestující výrazné zlepšení. Dočkali se například modernějšího interiéru jako polstrovaných sedaček (později se kapacita sezení zvýšila o třetinu, když se na pravé straně vozu začala dodávat dvě sedadla vedle sebe) nebo výkonnějšího větrání. Změnil se také způsob vytápění, místo vyhřívaných sedaček, jako měla T3, bylo řešeno průduchy ve stěně vozu u podlahy.
Nejviditelnější změnu znamenal vnější tvar, místo oblých tvarů typu T3 přišly hranaté linie. Design byl poplatný éře vzniku a v době, kdy dopravní podniky ve světě hromadně zaváděly nízkopodlažní modely, do nich museli cestující nadále nastupovat po několika schodech.
Už před Prahou se tramvaje T6A5 objevily v Bratislavě (1991) a Košicích (1992), prvním českým dopravním podnikem, který typ převzal, se pak stal v roce 1994 ten ostravský. Pátým městem, které "té šestky" koupilo jako nové, bylo Brno. Do moravské metropole nakonec zamířila i značná část z vozů, jež vyřadil DPP. Ještě na jaře 2019 bylo v provozu v pražských ulicích na 30 kusů T6A5.
Na rozdíl od "té trojek" - ale i oboustranných kloubových "ká té osmiček" - se pražské vozy T6A5 nikdy nedočkaly rekonstrukce, i kvůli tomu se jejich služba v hlavním městě nachýlila ke konci. Pražský dopravní podnik k jejich vyřazení mohl dovolit díky tomu, že disponuje jak zásobou rekonstruovaných T3 (přes 380 kusů), tak moderním vysokokapacitním nízkopodlažním typem 15T (firma jich nakoupila 250). Dále má skoro pět desítek modernizovaných KT8 a přes 50 nízkopodlažních 14T.