Plzeňská D5 má další přivaděč. Stál 630 milionů korun

ČTK ČTK
14. 12. 2011 15:28
Nová silnice výrazně usnadnila řidičům výjezd na dálnici D5 ve směru na Domažlice
Přivaděčů na dálnici D5 je nyní celkem sedm
Přivaděčů na dálnici D5 je nyní celkem sedm | Foto: Ludvík Hradilek

Plzeň - Poslední, sedmý dálniční přivaděč na dálnici D5 otevřelo ve středu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Stavbu za 630 milionů korun včetně DPH hradilo z 90 procent ŘSD, tedy hlavně evropský operační program Doprava, 65 milionů Kč dalo město Plzeň.

Nová dvoukilometrová silnice výrazně usnadnila řidičům výjezd na dálnici D5 ve směru na Domažlice. Zároveň se citelně ulevilo obyvatelům městské části Nová Hospoda, jejímž středem projížděly desítky let kamiony do Německa. Řekl to ředitel plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák.

Čtyřproudou silnicí nyní jedou řidiči od kruhové křižovatky u Makra na okraji průmyslové zóny Borská pole až k samotné dálnici na Sulkově. Na nové komunikaci o délce 1,962 kilometru vznikly dvě protihlukové stěny a lávka pro pěší o délce 139 metrů.

Stavbaři museli provést 23 přeložek inženýrských sítí a čtyři přeložky navazujících komunikací. "Nejtěžší byla překládka zemního kabelu 110 kilovoltů," uvedl Kuťák.

Stavba začala v březnu 2009. "Jsme tam hotovi, i když kontrakt je až do poloviny roku 2012, abychom stačili změřit hluk a zareagovat na případný problém," řekl ředitel.

Předposlední přivaděč Tyršův Sad - Sukova za 879 milionů korun na silnici I/27 z Plzně do Klatov otevřelo ŘSD před dvěma týdny.

První přivaděč byl z Litic do Šlovic, následovaly mimoúrovňová křižovatka Tyršův sad, K dráze, přeložka Černice, Tyršův sad - Sukova I. stavba. Některé z nich už se budovaly současně s dálničním obchvatem Plzně, jehož poslední část, tunel Valík, byla otevřena v roce 2006.

 

Právě se děje

Další zprávy