Plzeň má nový dálniční přivaděč na D5, stál 880 milionů

ČTK ČTK
30. 11. 2011 15:38
Přivaděč usnadní cestu k nákupní zóně Borská pole v Plzni směrem k D5 a na Klatovy

Plzeň - Cestu k průmyslové a nákupní zóně Borská pole v Plzni směrem k dálnici D5 a na Klatovy výrazně usnadní a zrychlí nový přivaděč za 879 milionů korun. Ve středu ho otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

"Z okružní křižovatky Sukova lze nyní jet rovnou na Klatovy. Je to rychlé spojení s celým areálem Borská pole. Na novou silnici navazuje západní okruh i připravovaná silnice Sukova - Karlovarská, tedy bypass Klatovské, a je to rychlé navázání na již vybudované přivaděče, které končí až na křižovatce u Dobřan," uvedl Kuťák.

ŘSD dalo na stavbu nové části silnice I/27 Tyršův Sad - Sukova 780 milionů korun včetně DPH, zbytek zaplatilo město za chodníky, osvětlení a lávku pro pěší. Jde o předposlední ze sedmi přivaděčů k D5, řekl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák.

Zbývá dodělat rampu křižovatky

Stavba začala v březnu 2008 a podle původní smlouvy měla být hotová do konce roku 2010. V roce 2009 ale nebyly peníze, a tak byl termín dokončení přivaděče posunutý na prosinec 2011.

Zcela nová silnice, která byla plně financována ze zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury, je dlouhá 1,24 kilometru. Zahrnuje mimoúrovňovou křižovatku v Dobřanské ulici, dále dva mosty o délce 42 a 57 metrů, dvě protihlukové stěny dlouhé 444 metrů.

"A protože to byla stavba ve městě a nebylo to jednoduché, tak je tam 37 přeložek inženýrských sítí a dalších šest přeložek ostatních komunikací," dodal Kuťák.

Pro příští rok ještě zbývá dodělat rampu mimoúrovňové křižovatky do Kaplířovy ulice ve směru do města. Přijde na 30 milionů Kč a bude hotová do poloviny roku. Křižovatka tak bude mít čtyři rampy na čtyři směry.

Posledním, sedmým přivaděčem k D5, bude přeložka Nová Hospoda ve směru na Domažlice, akce za zhruba 600 milionů Kč, která se otevře letos 14. prosince.

První přivaděč byl z Litic do Šlovic, následovaly mimoúrovňová křižovatka Tyršův sad, K dráze, přeložka Černice, Tyršův sad - Sukova I. stavba. Některé z nich už se budovaly současně s dálničním obchvatem Plzně, jehož poslední část, tunel Valík, byla otevřena v roce 2006.

 

Právě se děje

Další zprávy