Sypače vyjedou do Krkonoš možná již koncem týdne

Domácí ČTK Domácí, ČTK
18. 10. 2011 20:43
Zimní údržbu potřebují jako první silnice na Pomezní či Hoffmanovy boudy nebo v okolí Pece pod Sněžkou
Zimní údržbu potřebují jako první silnice na Pomezní či Hoffmanovy boudy nebo v okolí Pece pod Sněžkou (ilustrační foto).
Zimní údržbu potřebují jako první silnice na Pomezní či Hoffmanovy boudy nebo v okolí Pece pod Sněžkou (ilustrační foto). | Foto: Ondřej Besperát

Hradec Králové - Silničáři v Královéhradeckém kraji hlásí plné sklady. Na letošní zimu mají připraveno 16 tisíc tun soli a asi 20 tisíc tun písku a posypové drtě. Pro případ delších kalamitních stavů mají předem zajištěny další dodávky posypových materiálů.

Od loňské mírné zimy zbylo silničářům ještě několik tisíc tun soli. "Další sůl jsme nakoupili předem za výhodnější letní ceny. Dosud se nám nikdy nestalo, že bychom měli problém s jejím nedostatkem," uvedl výrobní náměstek krajských silničářů Petr Zima.

Zimní údržba začíná nejdříve na vozovkách v nejvyšších polohách kraje v oblasti Krkonoš. Jde zejména o silnice na Pomezní či Hoffmanovy boudy nebo v okolí Pece pod Sněžkou. Dosud ale silničáři vyjíždět nemuseli. První sypače by se na horách mohly objevit na konci tohoto týdne.

Praha měla údržbu skoro o půl miliardy dražší

V Královéhradeckém kraji mají silničáři k dispozici 110 sypačů s radlicemi, deset sněhových fréz a 40 nakladačů. Během zimy bude v kraji nepřetržitě sloužit 16 dispečerských stanovišť.

Loni vyjely sypače do ulic během 67 zimních dnů. Celkově se tak náklady na zimní údržbu vyšplhaly na 188 milionů korun. Při průměrné zimě stojí provoz ještě o deset milionů korun více. Ovšem "rekordmanem" je hlavní město Praha. Zde se loni za zimní údržbu utratilo úctyhodných 665 milionů korun, tedy takřka o půl miliardy více než v Královéhradeckém kraji.

V kraji je zapotřebí udržovat přes zimu 3750 kilometrů silnic prvních, druhých a třetích tříd. Naopak 300 kilometrů silnic třetí třídy se v zimě neudržuje. Většinou jde o málo využívané cesty na horách nebo na okrajích okresů, kde je minimální provoz.

 

Právě se děje

Další zprávy