Známe Finanční produkt roku 2012. Tady jsou výsledky

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
3. 2. 2013 20:40
Druhý ročník soutěže vyhrály Air Bank, Fio banka, Raiffeisenbank, mBank a Allianz

Praha - Spořicí účet od Air Bank, osobní účet od Fio banky, Rychlá půjčka od Raiffeisenbank, mHypotéka Light od mBank a životní pojištění Rytmus od Allianz - to jsou vítězové druhého ročníku soutěže Finanční produkt roku.

Výsledky za rok 2012 vyhlásila analytická společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz.

"Tato soutěž se od ostatních liší tím, že za hodnocením každého typu produktu stojí konkrétní osoba, která je schopna výsledky obhájit. Hodnocení se tak neskrývá za anonymní masou porotců, dopisovatelů či účastníků ankety," říká obchodní ředitel Scott & Rose Michal Mošnička.

Soutěž se podle něj liší i tím, že hodnotí jen hlavní finanční produkty na trhu, a ne širokou nepřehlednou škálu služeb a produktů ve všech jejich variantách.

Finanční produkt roku 2012 - spořicí účty

1. Air Bank - Spořicí účet
2. Equa bank - Spořicí účet
3. Wüstenrot hypoteční banka - Spořicí účet

Kritéria hodnocení a jejich váha:
Sazba včetně bonusů 80 %
Frekvence připisování úroků 10 %
Podmínka vedení běžného účtu 5 %
Možnosti aktivního ovládání účtu přes internet 5 %

Slovní hodnocení: Air Bank udržovala po celý rok úrokovou sazbu na svém spořicím účtu mezi třemi nejlepšími, a to podle slibu takzvanéTOP3 garance. Účet byl dokonce nejúspěšnější v testu serveru Bankovnipoplatky.com, který sledoval výnosnost spořicích účtu po celý rok 2012.

Finanční produkt roku 2012 - bankovní účty

1. Fio banka - Fio osobní účet
2. Equa bank - Běžný účet
3. mBank - Osobní účet mKonto

Kritéria hodnocení a jejich váha:
Cena, náklady na vedení účtu 60 %
Komplexnost nabídky účtu / Komplexnost nabídky banky 15 %
Přímé bankovnictví - možnosti a nové technologie 10 %
Dostupnost (pobočky/bankomaty) 10 %
Srozumitelnost ceníku, internetových stránek 5 %

Slovní hodnocení: Osobní účet Fio banky patří dlouhodobě mezi ty nejlevnější a jinak tomu nebylo ani v loňském roce. Banka sice na začátku roku zvedla u karet ČSOB poplatek za výběr z bankomatu jiné banky, ale v létě začala poskytovat vlastní karty a zavedla možnost získat až 5 výběrů zdarma měsíčně z cizího bankomatu podle objemu transakcí uskutečněných platební kartou. Nabízí nově také embosovanou kartu zdarma. Do té doby byla zdarma pouze karta elektronická. Za zmínku určitě stojí i neustálé rozšiřování sítě poboček a bankomatů.

Foto: Vojtěch Marek
Čtěte také:
Banky míří do chytrých telefonů. Teď už umí i prodávat
Pracujeme na změně sazebníku, říká šéf spořitelny
Tak funguje konkurence. Další banka vylepšuje bankomaty

Finanční produkt roku 2012 - spotřebitelské úvěry

1. Raiffeisenbank - Rychlá půjčka / Osobní půjčka
2. Era / Poštovní spořitelna - Era půjčka
3. Citibank - CitiPůjčka

Kritéria hodnocení a jejich váha:
RPSN 40 %
Poplatky 30 %
Nutnost vedení běžného účtu 15 %
Dostupnost (pobočky) 10 %
Nabídka pojištění 5 %

Slovní hodnocení: Raiffeisenbank výrazně zvýhodnila své spotřebitelské úvěry, když v rámci kampaně zrušila poplatky za sjednání, vedení i předčasné splacení spotřebitelských úvěrů, a tak se její neúčelová Rychlá půjčka (během kampaně pod názvem Osobní půjčka) stala jednou z nejvýhodnějších.

Finanční produkt roku 2012 - hypotéky

1. mBank - mHypotéka Light
2. Raiffeisenbank - Hypotéka Klasik
3. Hypoteční banka - Hypotéka po webu

Kritéria hodnocení a jejich váha:
Úroková sazba 40 %
Poplatky 30 %
Nutnost vedení běžného účtu 15 %
Dostupnost (pobočky) 10 %
Nabídka pojištění 5 %

Slovní hodnocení: Žádné poplatky za zpracování úvěru a vedení úvěrového účtu, možnost sjednat variabilní úrokovou sazbu, snižování sazeb v průběhu celého roku zakončené akční narozeninovou sazbou platnou od listopadu, to vše jsou faktory, díky kterým mBank získala prvenství v oblasti hypotečních úvěrů za rok 2012.

Finanční produkt roku 2012 - Investiční životní pojištění

1. Allianz pojišťovna - Rytmus
2. Kooperativa pojišťovna - Perspektiva 7BN
3. Pojišťovna České spořitelny - FLEXI životní pojištění

Kritéria hodnocení a jejich váha:
Komplexnost nabídky pojišťovacího produktu 40 %
Srozumitelnost produktu 30 %
Dostupnost (obchodní místa s otevírací dobou) 20 %
Prezentace produktu na internetových stránkách 10 %

Slovní hodnocení: Investiční životní pojištění Rytmus od Allianz pojišťovny nabízí velmi široký rozsah pojištěných rizik a také několik typů výplaty pojistného plnění. Jednou smlouvou je možné pojistit až 6 osob. Výhodná je individuální volba pojistných dob i pojistných částek pro každé krytí. Klienti si mohou vybírat z 11 fondů včetně fondu s garantovaným výnosem a velmi široká je i nabídka asistenčních služeb.

Výsledky dalších soutěží:

 

Právě se děje

Další zprávy