Žaloby klientů proti ČSOB neuspěly

sti, čtk
15. 5. 2007 15:59
Podle soudu ČSOB neúčtovala poplatky neoprávněně.
Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha  - Ani u jednoho soudu neuspěli klienti, kteří vloni zažalovali Československou obchodní banku kvůli poplatkům. Jejich žaloby, které iniciovalo Sdružení obrany spotřebitelů, obvodní soudy v  Praze zamítly. Podle soudu tedy ČSOB neúčtovala klientům poplatky spojené s běžnými účty protiprávně.

Informoval o tom tiskový mluvčí ČSOB Milan Tománek a rozhodnutí soudu potvrdila i mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) Ivana Picková, podle které sdružení uvažuje po domluvě s klienty a právní kanceláří o odvolání.

"V jednom týdnu rozhodly soudy už podruhé, že poplatky za vedení a zrušení bankovního účtu neodporují českému právnímu řádu a ČSOB je účtovala oprávněně. Argumenty, používané Sdružením obrany spotřebitele k obviňování ČSOB z protiprávního jednání, byly soudem odmítnuty jako neoprávněné," uvedl Tománek.

Obě žaloby neuspěly

Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Soudy zamítly žaloby klientů poprvé 9. května i dnes. Žalobu na ČSOB podali dva klienti ve spolupráci s SOS a advokátní kanceláří Holec, Zuska a partneři na konci loňského ledna.

V první žalobě si klient nárokoval 2 345 korun bez úroku z prodlení za poplatek za vedení a zrušení účtu. Druhá žaloba se týkala podnikatele, který chtěl bez úroků 4 168 korun za poplatek za vedení účtu. Sdružení původně uvažovalo i nad hromadnými žalobami.

Za stížností stojí SOS

SOS se nelíbilo, že ČSOB chce po klientech poplatky za vedení a zrušení účtu, poplatek za neoprávněnou reklamaci platební kartou a takzvaný neadresný poplatek. S bankou se ovšem sdružení mimosoudně nedohodlo, na počátku listopadu 2005 se proto SOS obrátilo na klienty ČSOB, aby se připojili k plánovanému podání žaloby. Podle názoru sdružení poplatky odporovaly českému právu.

ČTĚTE VÍCE

Jak klienti vytáhli do boje za poplatky

Dvěma žalobám dosud čelí i Česká spořitelna. Klienti ČS žalují kvůli poplatkům za vedení a zrušení účtu. Vzorové žaloby podali na základě spolupráce se Sdružením obrany spotřebitelů (SOS) klienti banky loni 29. září. Poplatek za zrušení účtu si již naprostá většina tuzemských bank neúčtuje. Poplatek za vedení účtu v sazebnících zůstal.

 

Právě se děje

Další zprávy