Kam pro peníze? Nový žebříček ukazuje, na které poskytovatele úvěrů si dát pozor

Petr Kučera Petr Kučera
Aktualizováno 17. 12. 2017 13:30
Nezisková organizace Člověk v tísni prozkoumala společnosti, které nyní v Česku legálně nabízejí spotřebitelské úvěry. Výsledkem je Index odpovědného úvěrování.

Úvodem

Nezisková organizace Člověk v tísni prozkoumala všechny společnosti, které nyní v Česku legálně nabízejí spotřebitelské úvěry. Už rok platí nový zákon, podle něhož musí nebankovní poskytovatelé žádat o registraci u ČNB.

Výsledkem je Index odpovědného úvěrování. Ukazuje, že při výběru by lidé neměli hledět jen na samotnou výši úroku nebo měsíční splátky, ale také na další důležitá kritéria - především celkové náklady, vstřícnost při prodlení, případné sankce a způsob vymáhání, přehlednost poskytnutých informací a podobně.

"Z analýzy jsme vyňali společnosti se specifickou činností (stavební spořitelny, leasingové společnosti, inkasní agentury) a neaktivní společnosti," říká Daniel Hůle, specialista na dluhovou problematiku z Člověka v tísni. Na poskytovatele mikropůjček se zaměří až hodnocení v prvním čtvrtletí příštího roku. Stranou zatím zůstaly i firmy, které poskytují spotřebitelské úvěry jen proti zajištění nemovitostí.

 

Právě se děje

před 12 minutami

Zemřel fotograf Pavel Jasanský, bylo mu 82 let

Ve věku 82 let zemřel Pavel Jasanský. Byl jedním z nejosobitějších a nejinovativnějších českých fotografů 60. až 80. let minulého století, míní kurátor Pavel Vančát, který s ním spolupracoval na mnoha výstavách. Jasanský se věnoval divadelní fotografii a grafické úpravě tiskovin, fotografoval zpěváky i hudební skupiny. Spolupracoval s Divadlem za branou či Divadlem Na zábradlí.

Vytvářel subjektivní dokumenty a rozměrné snímky aktů, asambláže a plastiky. Kromě fotografií tvořil i grafiky, objekty, přemalby fotografií, projekce a instalace. V letech 1981 a 1982 se podílel na neoficiální výtvarné akci Most, kterou organizoval Jiří Sozanský a která reagovala na destrukci města Most. Po pádu komunismu spoluzaložil agenturu Signum a provozoval vlastní grafické studio Jago, v 90. letech také učil na pražské FAMU.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 24 minutami

Britský prodejce oblečení Boohoo koupil značku Debenhams. Obchody převzít nechce, hrozí zánik 12 000 míst

Britský on-line prodejce oblečení Boohoo koupil zhruba za 55 milionů liber (1,6 miliardy Kč) značku Debenhams, včetně jejího webu. Žádný ze 118 obchodů, které má Debenhams na hlavních třídách britských měst, se ale Boohoo převzít nechystá. Zájem nemá ani o zaměstnance, takže v ohrožení je až 12 000 pracovních míst. 

Společnost Boohoo převzetí značek Debenhams popisuje jako transformační záležitost a označuje ji za velký krok. Podmínky dohody ale znamenají zánik pracovních míst, což v prosinci avizovali už správcové Debenhams, když zahájili likvidaci této 242 let staré firmy.

Zdroj: ČTK
Další zprávy