Praha - Rychlost a jednoduchost jsou hlavní atributy, na které se poskytovatelé hotovostních půjček budou stále více zaměřovat. Konkurence na trhu hotovostních úvěrů je obrovská. Šanci na úspěch budou mít jen ti, kteří klientům nabídnou půjčky bez zbytečného administrování a velmi rychle.
Klienti jsou čím dál více náročnější
"Požadavky klientů na komfort při vyřizování hotovostní půjčky neustále rostou. Co lidé stále více oceňují a vyžadují, je mimo jiné rychlost. A právě na ni se budeme do budoucna soustředit," vysvětluje Martin Techman, ředitel úseku rozvoje obchodu České spořitelny.
Česká spořitelna, která patří mezi největší poskytovatele hotovostních půjček, tak podle jeho slov v letošním roce upouští od splátkového prodeje a soustředí se především na kreditní platební karty a klasické spotřebitelské půjčky. "Splátkový prodej podle našeho zjištění nemá v Česku takový potenciál. Lidé budou při nákupech do budoucna podstatně více preferovat klasické neúčelové spotřebitelské úvěry. To se týká i půjček s revolvingovou formou, což znamená kreditní karty. Obě varianty jsou pro klienty daleko více komfortní než vyřízení splátkového financování v obchodě," dodává Techman.
Peníze do několika minut
"Kdo rychle dává, dvakrát dává". Tak tato věta čím dál více platí také ve světě hotovostních úvěrů. Peníze mohou zájemci o půjčku v mnoha případech získat nejenže ve stejný den, kdy o ní v bance požádají, ale prakticky jen do několika málo minut. Dokonce už ani není vždy nutné kvůli podpisu úvěrové smlouvy vážit cestu na pobočku banky.
Nejpohodlněji a nejrychleji získají spotřebitelský úvěr klienti, kteří mají v dané bance již nějakou dobu veden účet, na který si nechávají posílat výplatu. Zatímco neznámí klienti musí při žádosti o půjčku dokládat výši příjmů od zaměstnavatele, u lidí s účtem v bance postačí, aby se bankéř jen podíval na historii konta a není potřeba cokoliv dalšího dokládat.
Párkrát kliknout a peníze jsou na účtu
Klienti ČS mohou u vyřizování spotřebitelských půjček očekávat další zjednodušení. Banka se chystá v brzké době spustit vyřizování hotovostních úvěrů přes internetové bankovnictví Servis 24. "Klient už nebude muset osobně navštívit pobočku, v internetové aplikaci zjistí, kolik je banka ochotna mu půjčit na základě jeho historie pohybů na účtu. Bude-li mít o půjčku zájem, stačí jen několikrát kliknout a peníze bude mít na svém kontě za několik málo okamžiků," říká Martin Techman.
Takovýto komfort při vyřizování půjčky dosud nabízela jen eBanka ale nikoli žádná z větších bank. Všude jinde je více méně nutné se kvůli půjčce osobně dostavit na pobočku banky. To, že klient předem zjistí, kolik je banka ochotna mu půjčit, je ale již běžné u řady peněžních ústavů. Informaci klient zjistí prostřednictvím internetového bankovnictví či při použití domácího bankomatu (bankomatu své banky).