Praha - "Nulová" mBank je na českém trhu více než 100 dní. Během této doby udělala hned několik kroků směrem k tomu, aby se stala plnohodnotnou bankou s kompletním portfoliem služeb a mohla konkurovat ostatním hráčům na trhu.
Jejím největším lákadlem však zatím i nadále zůstává nula ve znaku za běžné bankovní služby a spořící účet eMax s úročením 3,5 procenta ročně. Úprk nespokojených klientů ostatních bank, se zatím nekoná.
Momentálně mBank nabízí běžný účet s přímým bankovnictvím s velmi základními službami jako je zadání platebního příkazu, vytvoření šablon plateb a platební kartou, spořící účet a hypotéku.
Brzy se dočkáte...
"Už brzy rozšíříme portfolio našich produktů a služeb. Po mHypotéce, chystáme mPůjčku, kreditní karty, inkasní platby, kontokorent, investiční fondy, SIPO, účty pro podnikatele, SMS a email Push (notifikační služby), platební systém mPay a další," upřesňuje Jiří Báča, generální ředitel mBank v Česku.
I přes to, že si u mBank klient nenastaví třeba komfortnější inkaso, nebo nezadá platbu do zahraničí, otevřela banka do začátku března téměř 80 tisíc účtů. Zároveň jí klienti svěřili depozita v objemu několika miliard korun, resp. v řádu stovek miliónů euro. Rozhodně je pro banku dobrou zprávou, že přes 60 procent vkladů jejích klientů je vyšších než půl milionu korun.
Kolik ale přesně má mBank běžných účtů, na které si klienti nechají zasílat výplatu a kolik spořících účtů s výhodnou úrokovou sazbou 3,5 procenta, banka nesdělila. Není tedy jasné, kolik klientů tedy používá její běžný účet, mKonto, jako hlavní pro všechny své platby a kolik z nich využívá hlavně výhodné úročení svých úspor.
Hrozba mBank? Zatím není vidět
I přestože je na trhu nový hráč, který láká na nulové poplatky, ani ostatní banky podle svých slov nestrádají a houfné odchody klientů se nekonají. Naopak. To, že banky inovovaly svá balíčková konta, jim pomáhá udržet a také nabírat kliety.
Více si přečtete v článku: Poplatkům ani balíčkovému kontu se nevyhnete |
Potvrzují to i slova Lubora Žalmana, generálního ředitele spojujících se Raiffeisenbank a eBanky. "Odchodovost klientů eBanky klesla, proti stavu před integrací na polovinu." Poslední velký odchod klientů podle dostupných čísel eBanka zaznamenala v létě 2006.
Podobně je na tom s odchody klientů i Česká spořitelna. "Měsíčně zanamenáváme odchody pouze stovek klientů, při tom nových jsou desetitisíce," řekla deníku Aktuálně.cz Kristýna Havligerová, tisková mluvčí ČS.
"Evidujeme tisíce nových klietnů, kteří si k nám přijdou otevřít nový účet," uvedl Tomáš Kopecký z tiskového oddělení banky. "Naproti tomu jen desítky klietů od nás za měsíc odejdou," dodal.
"Nezaznamenali jsme žádný nárůst v počtu odchozích klientů," potvrdila deníku Alktuálně.cz Romana Ondrůšková z Komerční banky. "V prosinci 2007 činil čistý přírůstek více než 3 tisíce nových zákazníků".