Webové obchody se chystají na předvánoční šílenství

šal
17. 10. 2007 23:30
Zájem o nákupy na internetu rychle roste
Foto: Ondřej Besperát

Praha - Nakupování po internetu v Česku domácní. Pryč jsou ty doby, kdy po síti nakupovala jen hrstka nadšenců.

Dnes největší internetový obchodníci v Česku hlásí roční tržby přesahující jednu miliardu korun, objemy obchodů a počty zákazníků jim stále narůstají. A to je čeká další zátěžová zkouška letošní předvánoční nákupní shon.

Nakupování na internetu se podle slov obchodníků stalo v Česku již běžnou součástí. Například obchody KASA vygenerovaly za období minulého školního roku (září 2006 až srpen 2007) obrat přesahující jednu miliardu korun.

"Překročení hranice jedné miliardy se nám podařilo po osmi letech obchodní činnosti," doplňuje Martin Kasa, ředitel internetového obchodu Kasa.cz.

Největším internetovým obchodem v Česku je nákupní galerie Mall.cz. Ta sdružuje více než dvacet specializovaných obchodů a podobně jako Kasa.cz nabízí své služby i v sousedních zemích (na Slovensku, v Maďarsku, v Polsku a v Německu).

V posledním fiskálním roce končícím 31. března 2007 měla tato skupina obrat ve výši 1,46 miliardy korun.

Průměrný nákup na webu klesá

Martin Kasa ale u internetových obchodů v Česku zmiňuje jednu zajímavou skutečnost, a tou je pokles hodnoty jednoho průměrného nákupu.

"Přestože počty zákazníků i obraty narůstají, jednotliví lidé utratí na internetu za jeden nákup v průměru méně. Zatímco v roce 2006 to bylo asi osm tisíc korun, letos se jedná o 7300 korun," říká Kasa.

Foto: Jaroslav Jiřička

Při nákupu po síti ušetříte tisíce. Čtěte ZDE.

"Hlavní důvod vidím v trvalém poklesu cen veškerého spotřebního zboží nejen na internetu. Lidé jednoduše nakupují více zboží za méně peněz," dodává.

Vánoce prověří internetové obchodníky

Doslova žně zaznamenávají internetové obchody v předvánočním období. Jinak tomu nebude ani letos. Podle slov zástupců internetových obchodníků přináší blížící se zima prudký růst zájmu o zimní pneumatiky a vybavení na hory (lyže a snowboardy). Tento sortiment tak vystřídá letní hon na satelitní navigace, digitální fotoaparáty a videokamery.

Ale skutečným fenoménem jsou předvánoční nákupy. Mezi lidmi je tato forma pořizování vánočních dárků stále více vyhledávána. Důvody jsou jednoznačné lidé si mohou odepřít "úžasné zážitky" v tlačenicích a objednávat dárky po internetu lze ještě několik málo dní před Štědrým večerem.

Například v loňském roce stačilo podle způsobu doručení udělat objednávku ještě 22. prosince a zboží dorazilo ještě před 24. prosincem. Při osobním odběru stačilo u některých obchodníků zboží objednat dokonce ještě 24. prosince dopoledne.

 

Právě se děje

Další zprávy