Citibank: co-brandové kreditky hit pro klienty

sti
3. 10. 2007 15:00
V Česku funguje víc než milion kreditních karet

Praha - Zájem o kreditní karty v Česku roste nebývalým tempem. Do konce letošního června měli podle statistiky Češi v peněženkách více než milion kreditních karet.

Od minulého června je to nárůst o více než 300 tisíc karet.

Společnost MasterCard předpokládá, že do konce roku 2009 bude v Česku pět milionů kreditních karet, což je téměř pětinásobek současného počtu.

ZAJÍMAVÁ ČÍSLA
Autor fotografie: Citibank

ZAJÍMAVÁ ČÍSLA

  • Kreditní karty Shell MasterCard od Citibank ušetřily za první rok od uvedení na trh svým majitelům 5 131 817 korun.
  • Za tuto částku by u čerpacích stanic Shell mohlo zdarma natankovat plnou padesátilitrovou nádrž benzínu 3 421 automobilů.
  • Při průměrné spotřebě 7,5 litru benzínu/100 km  by řidiči za uspořenou sumu ujeli 2,3 milionu kilometrů, což je téměř 57 cest kolem světa po rovníku.
  • Kreditkami Citi Shell bylo letos od ledna do června provedeno 180 683 transakcí. Z tohoto 38 procent transakcí proběhlo při úhradě pohonných hmot a 62 procent při platbě za ostatní nákupy.

Zdroj: Citibank

Roste hlavně zájem o platební karty s různými výhodami v podobě bonusů a slev - tzv. co-brandové karty. Banky je vydávají ve spojení s partnery, kteří poskytují držitelům třeba slevy při nákupu zboží.

Podle Ondřeje Moravce, vedoucího karetních produktů Citibank, tvoří co-brandové karty přibližně třetinu všech vydaných kreditních karet. Sama Citibank doposud vydala okolo 200 tisíc kreditek.

Spokojený zákazník

V Česku jsou největšími vydavateli co-brandových karet HVB Bank a Citibank.

HVB Bank například vydává karty ve spolupráci s AXA penzijním fondem, Generali pojišťovnou, nebo s obchodníky Baťa, či Klenoty Aurum. Citibank má v nabídce partnery jako ČSA, Telefonice O2 nebo Shell.

Podle aktuálního průzkumu spokojenosti držitelů karty Shell MasterCard od Citibank je 84 procent dotazovaných s kartou spokojeno. Více než polovina respondentů používá kartu při každém svém nákupu na čerpacích stanicích Shell. Své běžné nákupy hradí kartou Shell MasterCard od Citibank minimálně dvakrát týdně bezmála polovina dotazovaných.

Zákazníci na kartě nejvíce oceňují dostupnost peněz kdykoli a kdekoli bez nutnosti nosit s sebou hotovost (39 %) a slevy na čerpacích stanicích Shell (25 %).

Foto: MasterCard

Majitel karty Shell získává slevu 3 procenta z ceny paliva na čerpacích stanicích Shell a 1 procento ze všech ostatních nákupů, uskutečněných u jakéhokoli obchodníka akceptujícího karty MasterCard. Získané bonusy je možné uplatnit na nákupy pohonných hmot a jakéhokoli zboží či služeb pouze u Shellu na území České republiky.

Celkově tuzemské banky vydaly podle statistik Sdružení pro bankovní karty ke konci června téměř 8,3 milionů platebních karet a meziročně se jejich počet zvýšil o necelých 690 tisíc.

 

 

Právě se děje

Další zprávy