Praha - Nedoručené zboží, emaily bez odpovědi a telefony, které nikdo nezvedá. Hned na tři internetové obchody si stěžují lidé na srovnávači cen Heureka.cz.
Jedná se o obchody www.ibko.cz, www.televiznistolky.com a www.i-centrum.eu. "Nekomunikují, poslali jen zálohovou fakturu a zboží nedodali, mají vypnutý telefon," stěžovala si v recenzi na ibko.cz zákaznice Zuzana, která dokonce uvedla svůj plán podat na obchod žalobu.
Tento obchod na svých stránkách inzeruje možnost osobního odběru na řadě kamenných provozoven po Česku. Ani to ale některým zákazníkům nebylo nic platné.
"Osobně jsem zašel v termínu provozu kamenné pobočky zboží vyzvednout. Jediný poutač byl zvonek v činžovním domě, kde mně dobrých 15 minut přes zvonění nikdo neotvíral. Po 15minutovém vyzvánění mě mužský hlas ze zvonkového reproduktoru vyzval, abych přišel do prvního patra, kde mně oznámil, že zboží nemají, bude asi za pět dní od objednávky a že si mám znovu přijít," uvedl další nespokojený zákazník.
Podobně se o obchodě vyjadřují i další lidé, stejně jako o dvou dalších, které Heureka.cz ze svého srovnávání propříště vyřadí.
"Recenze uvedených podezřelých e-shopů na stránkách Heureka.cz samozřejmě ponecháme, aby byly dostupné i v budoucnu," uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače.
Nakupování přes internet je stále oblíbenější. Odborníci ale doporučují zachovávat při něm základní bezpečnostní pravidla. Mezi ně patří i zjištění reputace nevyzkoušeného internetového obchodu nebo placení až při převzetí zboží minimálně tehdy, pokud někde nakupujete poprvé.
Čtěte také: Slevový trik Lidlu nevyšel, dostal pokutu kvůli letáku Pozor na povánoční slevy, kratší záruka je nezákonná Soutěž od Tesca o 10 tisíc je falešná, varuje řetězec |