Praha - Klienti Raiffeisenbank, kteří platí kartou své nákupy na internetu, budou v těchto dnech možná překvapeni, že jim platba nepůjde uskutečnit.
"Od včerejšího večera banka blokuje klientům platební karty pro platby na internetu. Hovořil jsem dvakrát s jejich operátorkou, která mi řekla, že mají podezření na únik dat," řekl online deníku Aktuálně.cz čtenář Marek Kuběna.
Banka informaci upřesnila. "Vzhledem k rostoucím počtům pokusů o zneužití platební karty především u zahraničních internetových obchodníků jsme všem uživatelům eKonta, kteří svou debetní kartu měli povolenou pro internetové transakce, tuto možnost zablokovali," vysvětllil mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň.
"Děláme maximum pro ochranu peněz našich klientů a k uzamčení internetových transakcí jsme tak sáhli přesto, že nedošlo k žádnému bezprostřednímu ohrožení karet našich klientů," doplnil Kofroň.
Klienti banky by se o zablokovaných platbách měli dozvědět ze zprávy, kterou najdou ve svém internetovém bankovnictví.
Čtěte také: Raiffeisenbank zdraží upomínky, poštovné i starší účty Banky zvyšují zabezpečení internetu. Zde je přehled Zneužít lze i karty, pokud lidé nepřemýšlí, říká expert |
I když banka sama karty odblokovávat nebude, neznamená to, že její klienti musí na platby v eshopech zapomenout. Kdo chce i nadále kartou na internetu platit, ten si tuto možnost může bezplatně nastavit ve svém internetovém bankovnictví.
„Pro platby na internetu doporučujeme využívat speciální internetovou kartu, kterou lze používat pouze na internetu a klient si na ní může upravovat limity dle své potřeby. Klienti rovněž mohou využít službu zamykání, kdy kartu před použitím odemknou prostřednictvím SMS a po provedení transakce je karta opět automaticky zamčena a nelze ji tak zneužít," doporučuje Kofroň řešení, které podle Raiffeisenbank umožňuje bezpečné placení kartou na internetu.
Na dotaz online deníku Aktuálně.cz, zda také ostatní větší banky evidují zvýšené nebezpečí u plateb v zahraničních obchodech, zatím žádná z nich podobné obavy nepotvrdila.
"Za posledních 14 dnů jsme nezaznamenali nic nestandardního," říká například Jan Holinka z České spořitelny.
Návod pro klienty Raiffeisenbank, jak v internetovém bankovnictví povolit platby v eshopech
V menu zvolte položku PLATEBNÍ KARTY, v případě více karet vyberte kartu kliknutím na pořadové číslo, na listu karty dole v části ZMĚNIT NASTAVENÍ zvolte E-COMMERCE, zaškrtněne políčko POVOLIT E-COMMERCE TRANSAKCE a dále změnu standardně potvrďte certifikačním kódem a I-PINem. |