Praha - Internetový obchod s potravinami Košík.cz nestihl 23. prosince a na Štědrý den vyřizovat včas objednávky. Stovky zákazníků musely na doručení nákupu čekat i několik hodin. Řada jich nakonec nákupy rušila. Jako omluvu nyní e-shop rozdává kredity na další nákup.
"Zpoždění se dotklo asi čtyř stovek nákupů ze zhruba osmi tisíc, které jsme těsně před Vánoci a na Štědrý den rozvezli. Vinou chyby, která se bohužel projevila až za plného provozu, jsme na některých závozových trasách postupně posunuli termín doručení nákupu," popisuje provozní ředitel Košík.cz Jakub Šulta.
S jakými komplikacemi se obchod přesně potýkal, Šulta nerozvádí. Na facebookových stránkách firma uvádí, že se jednalo o sérii drobných chyb, které se postupně nasčítaly. "Za plného provozu je bohužel nebylo možné odstranit a zpoždění se pak nabalovalo jako sněhová koule," píše firma v omluvné zprávě zákazníkům na Facebooku.
Řidiči s objednaným zbožím nabírali zpoždění zhruba tři až pět hodin. Někteří lidé však hlásili i delší prodlení. "Nám řidič volal, že nákup přiveze mezi druhou a třetí hodinou místo mezi osmou a devátou ranní a že ho můžeme stornovat. Nakonec ho doručil po 22. hodině," stěžuje si jedna ze zákaznic.
Kolaps se nejvíce dotkl zákazníků, kteří na internetovém obchodu s potravinami nakupovali ve večerních hodinách. "Část nákupů jsme byli nuceni přesunout až na následující dny, respektive zrušit, pokud je zákazník již nemohl či nechtěl převzít," říká Šulta.
Všem zákazníkům, kteří museli nakonec objednávku zrušit, firma jednorázově jako omluvu nabila 1000 kreditů na jejich zákaznické konto. Zpožděné nákupy bude Košík.cz kompenzovat 200 kredity, které mohou lidé využít na další nákupy. "Za normálních okolností bychom dokázali problému předejít, před Vánoci však kvůli naplněné kapacitě došlo ke zbytečnému řetězení chyby," vysvětluje Šulta.
Podle něj společnost nedostatečně zvládla komunikaci se zákazníky. "Naše zákaznická podpora bohužel nebyla kapacitně připravená v reálném čase odbavovat takové množství zákaznických dotazů - a to i přesto, že jsme fungovali na Facebooku, chatu, telefonu i na e-mailu. To samozřejmě vedlo ke zbytečnému růstu nejistoty a nedostatečnému informování o situaci," popisuje provozní ředitel.