Levný lístek na vlak? Zkuste to v Lidlu, ne na nádraží

Karel Toman
3. 3. 2010 10:31
S poukazem od Lidlu vás přijde cesta Praha - Brno a zpět skoro na polovic

Praha - Skoro za polovic běžné ceny se letos vlakem svezou ti, kteří si od 4. března do konce března v pražském nebo brněnském Lidlu koupí poukaz na cestu mezi Prahou a Brnem.

Poukaz lidé pořídí za 179 korun, přičemž na pokladnách Českých drah stojí jízdenka až 319 korun. Poukaz za jízdenku si pak lidé v pokladnách ČD budou moci vyměnit skoro po celý rok - od 7. března do 11. prosince.

České dráhy tak navazují na marketingový tah z loňského října a Vánoc, kdy v řetězci Lidl prodaly 28 tisíc jízdenek. Letos chtějí společně s Lidlem prodat jízdenky nejméně pro sto tisíc cestujících. Na tiskové konferenci to řekl ředitel odboru produktů a obchodu Českých drah Aleš Ondrůj.

ČD "kopírují" úspěch Deutsche Bahn

V obchodech Lidl budou podle Ondrůje letos k dostání jak síťové jízdenky ČD Net Lidl pro vybrané dny v roce, tak i speciální poukázky na vybrané trasy. V přípravě jsou prý i společné nabídky pro cestování do zahraničí nebo na výlety v ČR.

ČD se pomocí jízdenek prodávaných v obchodech Lidl snaží co nejvíce využít kapacitu vlaků například o vánočních či státních svátcích. Prodej jízdenek ČD je výhodný i pro Lidl, který získá provizi z jejich prodeje. Hodně lidí, kteří si přijdou pro jízdenku, zároveň v obchodech Lidl nakoupí další zboží.

Čtěte také:
České dráhy utratí čtvrt miliardy, aby byly vidět
Čtenáři o čekárnách: Výpravčí se hřál, my zatím mrzli
Náhrady za zpoždění vlaku? V Česku nejdříve za pět let

Pro Lidl není prodej jízdenek novinkou. Společnost totiž například v roce 2005 prodávala v Německu levné lístky na vlak, o které byl mezi zákazníky obrovský zájem a před jejími diskontními prodejnami se tvořily dlouhé fronty lidí. Německé dráhy tehdy v obchodech Lidl prodaly několik milionů bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.

Svých 210 prodejen Lidl v Česku provozuje po celé republice. S předloňskými odhadovanými tržbami 17,5 miliardy korun Lidl obsadil mezi tuzemskými diskontními řetězci druhé místo za společností Penny Market, jejíž tržby činily 20 miliard korun.

 
Mohlo by vás zajímat

Právě se děje

Další zprávy