České dráhy utratí čtvrt miliardy, aby byly vidět

Radek Pecák Radek Pecák
18. 1. 2010 22:35
Dráhy sice snižují výdaje na marketing, přesto letos utratí čtvrt miliardy.
Koženkové potahy nahradí pohodlnější textilní
Koženkové potahy nahradí pohodlnější textilní | Foto: České dráhy

Praha - České dráhy i ve svém letošním rozpočtu počítají s výdaji na marketing. Chtějí za něj utratit čtvrt miliardy korun, tedy zhruba polovinu částky, kterou prodělaly loni za první tři čtvrtletí.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský Aktuálně.cz řekl, že dráhy letos budou na reklamě šetřit. Oproti loňsku je marketing bude stát o 100 milionů méně, ve srovnání s rokem 2008 je to úspora již 200 milionů.

Fittipaldi již řídit nebude

Dráhy chtějí ušetřit tím, že už nebudou organizovat akce, jakými například loni byla jízda bývalého pilota F1 Fittipaldiho vlakem Pendolino. Za jízdu, které se účastnil i český závodník Enge, sklidily dráhy kritiku i proto, že se objevily informace, že hostům daly možnost v rozporu s předpisy řídit tento rychlovlak.

Dráhy letos zredukují spolupráci se sportovními kluby, budou méně podporovat kulturní akce.

Naopak - více než dříve chtějí ČD propagovat konkrétní produkty a služby. Konkrétní podobu obchodní a marketingové strategie však představí až v únoru na tiskové konferenci.

Ředitel píše do novin

V letošním roce už dráhy na své služby upozornily celostránkovými inzeráty v papírových denících. Například v Mf Dnes se v minulém týdnu již objevila dvoustrana obsahující mimo jiné sloupek generálního ředitele Českých drah Petra Žaludy o tom, že sníh dráhy nezavál; a také hru o zájezd do Vídně.

V průběhu letošního roku si České dráhy koupí v denících (HN, MfD a VLP) 60 dalších stran. Za to podle Šťáhlavského zaplatí 10 milionů korun, což je cena, kteoru označuje za výhodnou.

Inzeráty se budou v novinách objevovat pravidelně jednou za měsíc.

 

Právě se děje

Další zprávy