Klienti už mají peníze zpátky na účtech, hlásí ČSOB

Petr Kučera Petr Kučera
28. 4. 2010 13:17
Banka omylem strhla peníze dvakrát, chyba postihla 300 tisíc lidí
Foto: Aktuálně.cz

Praha - ČSOB a Poštovní spořitelna už vyřešily problém s nevymazanými blokacemi již zaúčtovaných transakcí platebními kartami. "Všechny tyto blokace jsou odmazány," říká mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek.

"Na úročení a na reálný zůstatek běžných účtů neměla tato situace vliv, protože účetní zůstatek na účtu zůstal i včera ve správné výši. Pokud měla blokace za následek čerpání - respektive vyblokování - kontokorentu, zajistíme automaticky kompenzaci úroku," dodává mluvčí.

K neodmazání blokací již zaúčtovaných transakcí došlo vlivem technické závady. Fakticky tak banka klientům každou platbu nejdříve strhla a poté ještě znovu zablokovala. Problém se týkal zhruba 300 tisíc lidí, kteří uskutečnili transakci kartou mezi 20. a 25. dubnem a k zaúčtování platby došlo v pondělí 26. dubna.

"Za vzniklou situaci se velice omlouváme. Pokud klientovi vznikla škoda, je banka připravena konkrétní situaci řešit v rámci reklamačního řízení," ujišťuje Měšťánek. Příčinou byla chyba při aktualizaci softwaru.

Podobné omyly se už v minulosti staly také některým dalším bankám, před třemi lety například Živnostenské bance. V lednu 2008 pak dvojí odečet způsobila sama karetní asociace Visa. Také v těchto případech následovala rychlá náprava.

Foto: Ondřej Besperát
Čtěte také:
Zkontrolujte účet, banky omylem strhly peníze dvakrát
Která banka je nejvstřícnější? Známe výsledky
Kolik teď zaplatíte za hypotéku? Přehled sazeb a slev
 

Právě se děje

Další zprávy