Praha - ČSOB a Poštovní spořitelna už vyřešily problém s nevymazanými blokacemi již zaúčtovaných transakcí platebními kartami. "Všechny tyto blokace jsou odmazány," říká mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek.
"Na úročení a na reálný zůstatek běžných účtů neměla tato situace vliv, protože účetní zůstatek na účtu zůstal i včera ve správné výši. Pokud měla blokace za následek čerpání - respektive vyblokování - kontokorentu, zajistíme automaticky kompenzaci úroku," dodává mluvčí.
K neodmazání blokací již zaúčtovaných transakcí došlo vlivem technické závady. Fakticky tak banka klientům každou platbu nejdříve strhla a poté ještě znovu zablokovala. Problém se týkal zhruba 300 tisíc lidí, kteří uskutečnili transakci kartou mezi 20. a 25. dubnem a k zaúčtování platby došlo v pondělí 26. dubna.
"Za vzniklou situaci se velice omlouváme. Pokud klientovi vznikla škoda, je banka připravena konkrétní situaci řešit v rámci reklamačního řízení," ujišťuje Měšťánek. Příčinou byla chyba při aktualizaci softwaru.
Podobné omyly se už v minulosti staly také některým dalším bankám, před třemi lety například Živnostenské bance. V lednu 2008 pak dvojí odečet způsobila sama karetní asociace Visa. Také v těchto případech následovala rychlá náprava.
Čtěte také: Zkontrolujte účet, banky omylem strhly peníze dvakrát Která banka je nejvstřícnější? Známe výsledky Kolik teď zaplatíte za hypotéku? Přehled sazeb a slev |