Zkontrolujte účet, banky omylem strhly peníze dvakrát

Petr Kučera Petr Kučera
27. 4. 2010 14:52
Klientům peníze hned vrátíme, slibují ČSOB a Poštovní spořitelna
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Tří set tisíc klientů ČSOB a Poštovní spořitelny se dotkla chyba bank, které omylem dvakrát strhly peníze za transakce platební kartou.

"Přičinou byla chyba při aktualizaci softwaru, za níž se velice omlouváme," říká mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek. Nejpozději ve středu by podle něj mělo být opět všechno v pořádku.

Několik klientů už online deníku Aktuálně.cz potvrdilo, že banka jim standardně strhla částku placenou kartou a později (včera) jim stejnou sumu zablokovala.

"Problém se týká karetních transakcí, zúčtovaných v pondělí večer - tedy zejména plateb uskutečněných ve druhé polovině předchozího týdne," potvrzuje Měšťánek. 

"Dostal jsem se tím do minusu, takže doufám, že si banka nenaúčtuje úroky," říká jeden z postižených klientů.

Měšťánek však ujišťuje, že klienti se obávat nemusejí. "Chyba se týká blokace, tedy disponibilního, nikoliv účetního zůstatku," vysvětluje.

Dočasné komplikace nicméně čekají klienty, kteří měli na účtu nízký zůstatek a budou dnes chtít platit. "V takovém případě jim vše odblokujeme už dnes, a to manuálně na jejich pobočce," dodává mluvčí.

Banka zatím o problému neinformovala ani na svém webu, ani například zprávou v internetovém bankovnictví.

Podobné omyly se už v minulosti staly také některým dalším bankám, před třemi lety například Živnostenské bance. V lednu 2008 pak dvojí odečet způsobila sama karetní asociace Visa. Náprava následovala vždy nejpozději následující den.

Foto: Aktuálně.cz
Čtěte také:
Kam si uložit peníze? Toto jsou nejlepší banky v Evropě
Která banka je nejvstřícnější? Známe výsledky
Kolik teď zaplatíte za hypotéku? Přehled sazeb a slev
 

Právě se děje

Další zprávy