Klienti eBanky nemohli ke svým účtům po internetu

Red eko
15. 10. 2007 15:50
Až do 17.15 nešlo přímé bankovnictví eBanky

Praha - Vážený kliente, přístup do Klientského systému eBanky je v tuto chvíli bohužel uzavřen, neboť probíhá jeho údržba... Klientský systém eBanky bude zpřístupněn 15.10.2007 v 17:15 hod.

Toto hlášení si mohli přečíst všichni klienti eBanky, kteří se chtěli podívat na zůstatek účtu nebo třeba zadat platební příkaz. Problémy eBanka měla v případě aktivních operací na všech přístupových cestách k účtu. Platební transakce nebylo možné zadávat ani přes telefonního bankéře, ani na pobočce.

Už ráno se ke svým účtům nemohli dostat klienti eBanky, kteří používají mobilního operátora Vodafone pro doručování informačních a autorizačních SMS v rámci služby elektronického bankovnictví.

"Bohužel došlo k chybě počítačového systému  SMS centra, kterou se nám podařilo úspěšně odstranit do 15. hodin. Problémy s doručováním informačních a autorizačních SMS měla pouze část našich zákazníků. Od včerejšího odpoledne už všechny služby Vodafonu fungovaly normálně," říká Filip Hrubý, tiskový mluvčí Vodafonu.

Elektronické bankovnictví eBanky neplánovaný výpadek původně hlásilo do 15.15, pak byl termín posunut o další dvě hodiny ovšem pro všechny klienty banky.

"Přístup do Klientského systému eBanky je v tuto chvíli uzavřen z důvodu probíhající údržby," to je jediné, čím na dotaz deníku Aktuálně.cz komentovala stávající situaci Pavlína Truncová, expert interní a externí komunikace eBanky.

Je poněkud zvláštní, že "údržbu" systému si banka naplánovala na pondělní odpoledne a nepočkala s ním na méně frekventovanou denní dobu, kdy se ke svému účtu potřebuje dostat jen zlomek jejích klientů.

Ve čtvrt na šest již eBanka klienty do systému pustila.

eBanka však za poslední dobu není jediná, kdo má problém s elektronickým bankovnictvím. S velkými problémy se v létě potýkala i Česká spořitelna a občasné výpadky se nevyhnou ani Komerční bance.

 

 

 

Právě se děje

Další zprávy