Praha – Po čtyřech letech působení na trhu se Equa bank chystá ještě víc prosadit. Od podzimu začne proto lákat nejen na některé nové bankovní služby, ale spouští i nabídku tarifů na mobilní telefonování.
„Chceme klientům nabízet dva mobilní tarify, které pro ně budou výhodné,“ říká generální ředitel banky Petr Řehák. Novinka, kterou Equa spustí na přelomu října a listopadu, cílí na stávající i nové klienty. Podmínkou k získání jednoho ze dvou tarifů na mobilní volání je totiž jejich platba z účtu v Equa bank a převod čísla k mobilnímu operátorovi U:fon.
První tarif s možností neomezeného volání a SMS zpráv a s limitem 700 MB mobilních dat bude dostupný za 479 korun měsíčně. Druhý pak za 99 korun měsíčně nabídne 100 volných minut, každá SMS zpráva přijde na 1,36 koruny a lze přikoupit 250 MB dat za 69 korun.
Pro podnikatele a firmy pak chce Equa mimo jiné začít nabízet platební terminály. „To bude spíš záležitostí příštího roku,“ upřesňuje Řehák.
S tempem růstu banky, která v roce 2011 převzala tuzemskou síť Banco Popolare, je její šéf spokojený. „Pokud se na trhu nic zásadního nestane, na přelomu let 2015 a 2016 začneme na měsíční bázi hospodařit se ziskem,“ očekává Řehák. Equa má nyní přes 160 tisíc klientů, což je z nových bank nejméně po bance Zuno. Jejími zákazníky jsou nicméně jak občané, tak i podnikatelé, menší a střední firmy, ale i velké korporace.
Řehák zdůrazňuje, že na rozdíl od většiny nových konkurentů nabrala vysoce aktivní portfolio klientů, kteří přes ni platí, půjčují si od ní a používají její platební kartu. Podíl úvěrů a vkladů dosahuje úrovně 80 procent. Bilanční suma ke konci prvního pololetí dosáhla téměř 33 miliard korun a meziročně tak narostla zhruba o třetinu. Podobný skok na 29,8 miliard korun zaznamenaly i vklady, zatímco objem poskytnutých úvěrů se zvýšil celkově dokonce o 44 procent na 23,8 miliardy korun.
V posledním roce se Equa bank soustředila na investice do pobočkové sítě a během necelých dvou let ji tak už zdvojnásobila na současných 35 poboček, osm kiosků a tři hypoteční centra. „Dvě třetiny populace tak mají naši pobočku dostupnou do 30 minut běžnou dopravou,“ upřesňuje Řehák s tím, že další posílení pobočkové sítě je už předmětem nových úvah.