Praha - ČSOB a Poštovní spořitelna zahájily provoz aplikace smartbankingu, tedy internetového bankovnictví pro obsluhu financí přes chytré telefony a tablety.
Tuzemská bankovní dvojka avizovala novoroční start této novinky už na podzim a stává se tak zatím největší bankou, která podobnou službu zprovoznila.
Aplikace je zdarma dostupná pro systémy iOS (iPhone, iPad) a telefony Android (HTC či Samsung). Pro tablety Android nebo systém Windows Phone 7 má být aplikace dostupná později, ale ještě během letošního roku.
Ze čtveřice velkých tuzemských bank dosud umožňovala plnou obsluhu bankovního účtu přes mobilní aplikaci zatím jen UniCredit Bank. V prosinci zprovoznila aplikaci také GE Money Bank.
Aplikaci pro chytré telefony sice nabízejí i Komerční banka a Česká spořitelna, ale zatím jen s omezenými funkcemi bez možnosti obsluhy účtu.
Progresivnější jsou v tomto směru menší banky jako Citibank nebo nováčci - Fio banka a Equa bank. Jen pasivní operace zatím umožňuje mBank
Služeb internetového bankovnictví ČSOB a Poštovní spořitelny nyní využívá přibližně 1,2 milionu klientů. "Teoretický počet uživatelů smartbankingu odhadujeme v řádu desítek tisíc uživatelů," očekává Martin Štýber, manažer vývoje finančních služeb ČSOB a Poštovní spořitelny.
Aplikace umožňuje například zadání platebního příkazu, zjištění zůstatku na účtu, vyhledání nejbližšího bankomatu či pobočky. Přihlášení probíhá obdobným způsobem jako u internetového bankovnictví, není potřeba osobně kontaktovat banku ani přepisovat identifikační číslo telefonu.