ČD porazíme žlutými vlaky, odpověděl čtenářům Jančura

Ekonomika Ekonomika, Red Eko
16. 12. 2008 13:45
Ředitel Student Agency odpovídal na otázky čtenářů
Student Agency si mezi dopravci vysloužil mnohé hanlivé přezdívky, například "žlutý mor". Zda a jak budou společnost titulovat České dráhy, se teprve uvidí
Student Agency si mezi dopravci vysloužil mnohé hanlivé přezdívky, například "žlutý mor". Zda a jak budou společnost titulovat České dráhy, se teprve uvidí | Foto: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz

Brno - Levnější jízdné, jednodušší rezervační systém s jedinou kartou, nové internetové stránky, ale i reorganizaci brněnského autobusového nádraží Grand a rozbití monopolu Českých drah žlutými vlaky.

To vše slibuje ředitel Student Agency Radim Jančura, který odpovídal na dotazy čtenářů aktuálně.cz.

„Od 1. března zlevníme na linkách, které jsme zdražovali vinou rostoucích cen nafty," říká Jančura. Snazší rezervaci jízdenek a nový web chystá SA na jaro příštího roku.

„Jediné, na čem nyní pracuji, jsou vlaky. Vidím je jako vyšší stádium dopravy," popisuje Jančura svoji současnou práci a přiznává, že mu ani nezbývá čas na rodinu. „Včera jsem nemohl svou přítelkyni a 4 denní dceru vyzvednout z porodnice, řešil jsem v Praze design vlaků."

Vlaky mezi Prahou a Ostravou vyjedou nejdříve v roce 2013. „Na dalších linkách, které plánujeme, by to mohlo být dříve," říká ředitel.

Více čtětě zdeSlibuje Česku nejluxusnější vlak. Má šest tříd i kino

Ze státního dopravce, Českých drah, obavy nemá. Opakovaně upozorňuje na vysoké dotace, které dráhy od státu dostávají. „Na trase Praha - Brno by nám stačila 30 procentní dotace pro ČD. Nabídli bychom srovnatelnou cenu a větší komfort," tvrdí Jančura.

Radim Jančura

  • 1972 narozen v Ostravě
  • absolvoval Fakultu elektrotechniky VUT Brno
  • 1993 začal v Brně podnikat s au pair programy
  • 1996 založil Student Agency s.r.o.
  • je jediným majitelem, ředitelem skupiny SA (Orbix a DPL Real)
  • 2003/4 rozjíždí "žlutou" autobusovou dopravu
  • 2005 získal titul Podnikatel roku
  • 2013 plánuje žluté vlaky High Jet z Prahy do Ostravy

Brňan založil před 12 lety úspěšnou firmu Student Agency, která postupně ovládla velkou část českého trhu v oblasti prodeje letenek, jazykových a pracovních pobytů v zahraničí a nakonec i autobusové dopravy.

V roce 2005 se Radim Jančura stal podnikatelem roku. Na počátku podnikání přitom byla pětitisícová investice studenta čtvrtého ročníku VUT.

Cestujících se však v těchto dnech nejvíce dotýká konec linky Brno-Roztyly, který přišel v neděli 14. prosince. "Hlavním důvodem je silné zázemí, které jsme vybudovali na stanici Florenc," říká podnikatel. Ještě nedávno přitom tvrdil, že chce lidi naučit využívat zastávku na okraji Prahy a metro. Zejména proto, že stání autobusů v Roztylech je výrazně levnější.

Odpovězeno: 16. 12. | 12:47Autor: Trevi

Otázka: Radime, zdravim Vas, diky za skvely servis, ktery nabizite, jsem spokojeny cestujici busy, nakupci letenek i ubytovani :-) Mam nekolik dotazu, ktere budu strukturovat a posilat ve vice prispevcich ...

1) neuvazovali jste o zastavce v Uherskem Brode na linkach z/do Slovenska?

Radim Jančura: Dobrý den,
zvažujeme přidat zastávku na linkách na Slovensko, Uh. by byl asi největší adept-)

Odpovězeno: 16. 12. | 12:50Autor: Trevi

Otázka: 2) kdy bude zavedena universalni kreditni karta pro nakup jizdenek na vsech linkach, vcetne zahranici? Prijde mi nesmysl mit na nekolik smeru nekolik karet

Radim Jančura: 2) Náš stávající rezervační systém jsme vytvořili na linku Brno - Praha před 5 lety, nikdy mne v té době nenapadlo, že bychom otevírali další linky. Systém neuměl prodávat na dvě linky, nový systém, který už je dokonalý, bude spuštěn na jaře příštího roku.

Odpovězeno: 16. 12. | 12:53Autor: Trevi

Otázka: 3) neuvazujete o novem webu? Ten soucasny mi pripada ponekud hodne zastaraly a zaostava v porovnani s modernimi technologiemi; neuvazovali jste system placeni pres PayPal, Paypay, pripradne o aktivaci PDA verze webu - hlavne rezervace?

Radim Jančura: 3) Náš web je trochu zkostnatělý, přesto se přes něj prodá služeb skoro za 2 miliardy. Nasazujeme nové weby na našich serverech letenky.cz, kralovna.cz, na studentagency.cz se dočká svého nového kabátu také příští rok. Ovšem už dnes můžete platit nejen platební kartou, ale i "českým" Paypalem "Peysec" atd.

Odpovězeno: 16. 12. | 12:55Autor: Trevi

Otázka: 4) mam pocit, ze nadrazi Grand v soucasne dobe je velmi preplnene, neuvazuje se o nejake relokaci centralniho nastupiste?

Radim Jančura: 4) Grand potřebuje jen trochu lepší organizaci. Neexistuje však lepší bus nádraží v Brně, co se polohy týče. Na jaře zde vybudujeme za naše peníze WC, nové prodejní stánky, lavičky, informační systém. Až se přesune vlakové nádraží, přesuneme se taky.

Odpovězeno: 16. 12. | 12:59Autor: Trevi

Otázka: 5) kdyz kupuji letenky pres vas web, chybi mi moznost nakupu letenek od Ryanairu, v posledni dobe maji vcelku dobre ceny, nehlede na to, ze pad SkyEurope driv ci pozdeji prijde

Radim Jančura: 5) Žádný lowcost to dnes nemá jisté. Na www.kralovna.cz již dnes můžete rezervovat hlavní lowcosty, které létají do Prahy, Bratislavy či Vídně, nabídku všech lowcoastů budeme mít brzy. Co je důležité, nebudete muset platit ani korunu navíc, než byste platili přímo u letecké společnosti. Pouze u nás (www.sa.cz) platíte za letenku méně, nebo stejně, nejsme nikdy dražší, než samotná letecká společnost, díky tomu proto rosteme.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:00Autor: Trevi

Otázka: 6) pokud jedu do Polska, musim si zoufat na tamejsi tristni situaci v autobusove doprave, neuvazovali jste nekdy o zalozeni podobne firmy prave v Polsku?

Radim Jančura: 6) Nikoliv. V ČR je ještě tolik práce, že by na to nestačil jeden lidský život. Čekáji nás vlaky, nechci být průměrný v celé Evropě, chci být nejlepší doma, tedy v ČR.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:03Autor: Trevi

Otázka: 7) trosku z jineho soudku, jak vzpominate na studium na Fakulte podnikatelske? Kdo byl Vasim oblibenym ucitelem?

Diky za odpovedi a preju hodne stesti a trpelivosti

Radim Jančura: 7) Z podnikatelky mně vyhodili, respektive po první neudělané zkoušce jsem to vzad a dostudoval elekrofakultu. A nejoblíbenější učitel? :-) Pamatuji si na toho, kdo mne vyrazil ze zkoušky, dodnes lituji, že jsem podnikatelskou fakultu nedokončil. V té době jsem studoval dvě vysoké školy a už jsem měl firmu.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:05Autor: Katka

Otázka: Dobrý den, jezdím Vaší žlutou linkou často a jsem s ní spokojená. Chtěla bych se zeptat, zda nechystáte nějaké změny, cena atd. na trase PHA - K. Vary?A dále by mě zajímal důvod, proč když mám kreditovou jízdenku na tuto trasu, nemohu ji použít třeba na trasu PHA - Plzeň? Děkuji.

Radim Jančura: Mám dobrou zprávu - budeme zlevňovat od 1.3. na linkách, na kterých jsme zdražovali díky rostoucí naftě v létě tohoto roku. Kreditka - to jsem už vysvětlil výše - nový dokonalý rezervační systém bude hotov na jaře.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:07Autor: Jaroslav Líbal

Otázka: Dobrý den,

rád bych se zeptal na linku Praha - Liberec. Nezvažujete možnost, kdy by alespoň ty spoje, které nejedou do Liberce přímo, měly zastávku také v Mladé Boleslavi? Např. u některého z ocbodních center u dálnice?

Děkuji

Radim Jančura: Dobrý den,
Mladá Boleslav si zalouží své vlastní přímé linky. Prázdná sedačka mezi Libercem a MB by byl ekonomický nesmysl. Abychom pokryli náklady, potřebujeme zaplněných 40-50 sedaček (dle linky) po celé délce trasy.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:10Autor: Petra Svobodová

Otázka: Dobrý den, zajímalo by mě, jak to vypadá se žlutými vlaky? Už jste se úplně vzdal myšlenky na jejich zavedení v České republice?

Radim Jančura: Jediné, na čem nyní pracují jsou právě vlaky. Bude to znít to hrozně, ale včera jsem nemohl svou přítelkyni a svou 4 denní dceru vyzvednout z porodnice, protože jsem řešil design vlaků v Praze za účasti švýcarských výrobců. Krom nedotovaných dálkových vlaků připravujeme také projekt regionální dopravy, Liberecký kraj vypisuje výběrové řízení, aby nahradil nekvalitné České dráhy.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:10Autor: [email protected]

Otázka: Planujete expandovat aj na slovensko?
Je možné spolupodielat sa na vašom prípadnom projekte na slovensku? vdaka sameková

Radim Jančura: Na Slovensku už jsme, chcete-li můžete mi napsat na [email protected]

Odpovězeno: 16. 12. | 13:13Autor: Adam H.

Otázka: Doobrý den. Kdy konečně začnete dodžovat dopravní předpisy, vyhlášku a AETR?
Děkuji a přeji hodně štěstí v příštím roce, když se tak úspěšně zbavujete své konkurence!!!

Radim Jančura: Dobrý den,
AETR je něco jako bible pro dopravce, AETR je svatý. Ten se dodržovat musí a ten, kdo ho v této zemi dodržuje nejlépe jsme právě my. A důvod? Naše autobusy jsou vybaveny digitálním tachografem, každý policista v této zemi si může z čipu řidiče vyjet jeho práci a pokud shledá o jedinou minutu kratší pauzu, řidič přichází o drahocené body. A pak o řidičák...

Odpovězeno: 16. 12. | 13:15Autor: Martin

Otázka: Dobrý den. Jak vysoká kritéria máte při výběru řidiču svých linek?

Děkuji

Radim Jančura: Věk, dlouholeté zkušenost s řízením autobusů, psychologické testy, testovací jízdy. Ač je řidičů v ČR velmi málo, my máme dlouhodobě plný stav. Naši řidiči mají větší plat, než strojvůdci ČD:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 13:23Autor: Petr

Otázka: Dobrý den, považujete nehody a incidenty žlutých autobusů (smrt stevardky, zatýkání řidičů) v poslední době za stoprocentní náhody?

Radim Jančura: Dobrý den,
zatknutí řidiče na D1 před 3 měsíci, to bylo jak vystřiženo z akčního filmu. Po několika hodinách řidiče propustili, a doporučili mu, ať si přebírá poštu v místě svého trvalého pobytu, kde bydlí jeho rodiče. Dodnes nevím, zda to byl řízený útok proti nám, nebo jen náhoda. Nehoda v Itálii a na Slovensku - to je tragická nešťastná nehoda. V prvém případě z chyby řidiče kamionu, v druhém případě to byla hrubá chyba našeho řidiče. Z této nehody jsme vyvodili takové závěry, aby se už nikdy nic podobného neopakovalo - nejen doporučujeme (tak jako dříve a ten osodný den), ale požadujeme používání pásů. Jsme jediná větší společnost, která má VŠECHNY autobusy s pásy. Kdyby cestující v daném buse byli připásáni, tak jak to jim doporučila stevardka, nikomu by se nic nestalo, maximálně nějaká ta modřina. Ale to neznamená, že jsme odmítáme odpovědnost, primární chybu udělal řidič - nejel sice rychleji, než měl, nezvládl řízení.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:23Autor: Kladimir

Otázka: Uvažujete o spuštění dalších nových linek na území ČR ?

Radim Jančura: Vlakových ano, autobusových snad z Prahy do Hradce Králové.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:25Autor: Radek

Otázka: Dobrý den Radime, kdy zlevníte jízdné???
Děkuji, Radek.

Radim Jančura: 1.3.2009. Zdražovali jsme taky už 6 měsíců po zdražení nafty. V té době jsme dopláceli 2-3 mil Kč měsíčně na drahé naftě. Kdybychom zlevňovali/zdražovali při každém výkyvu nákladů, cestující by byli zmateni.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:26Autor: Andrea

Otázka: Cestuji vašimi autobusy mezi Brnem a Plzní. Plánujete někdy zavedení univerzálních kreditových jízdenek, aby lidé jako já nemuseli mít dvě kartičky a dva účty? Děkuji za podpověď

Radim Jančura: Dobrý den Andreo,
na tuto otázku už jsem odpovídal, na jaře bychom to měli mít hotovo-)

Odpovězeno: 16. 12. | 13:33Autor: Seela

Otázka: Dobrý den, jak Vy osobně vnímate ČD ? Nebojíte se represí z pozice státu ? Přece jenom dráhy tady mají monopol, a dosti toho zneužívají, myslíte že tam doopravdy prorazíte ?
Děkuji za odpověď

Radim Jančura: Vím, že vyhrajeme, vím že je porazíme. Právo je na naší straně, za náma stojí veřejné mínění a hlavně EU. Ministerstvo dopravy, politici této země si musí uvědomit, že jsme součástí EU, volný trh, nediskriminace, to jsou slova, které neznají. Politiky by měli zajímat občané této země, vlakem dnes až na výjímky jezdí jen ten, kdo musí, ne ten kdo chce. Student Agency má obrat před 4 miliardy Kč, ČD vyberou od svých zákazníků cca 6 miliad. Nejsme o moc menší než ČD, porazit je bude snadné, Ministerstvo i ČD ví, že monopol je již neudržitelný.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:37Autor: andrew

Otázka: Dobrý den, zajímalo by mě v jaké fázi jsou nyní přípravy projektu dálkových žlutých vlaků SA, kdy bychom se mohli poprvé svést vlakem SA na trase Praha - Brno? Jaká by měla být cena jízdného, jaká bude nejvyšší rychlost vlaku a jak dlouho to potrvá vaším vlakem z Prahy do Brna. Díky Andrew

Radim Jančura: Dobrý den,
nyní pracujeme na projektu Prahy - Ostrava. Praha - Brno je reálné, stačila by nám 30% dotace, co dostávají ČD, abychom nabídli komfort lepší než v busech a cenu srovnatelnou. Nejvyšší rychlost našeho vlaku bude 189 km/hod, po našich kolejích se však jezdí max 160 km za hodinu. Nákup pendolín byl tragický omyl - prodělávají několik stovek miliónů Kč ročně, díky křížovému financování jeho ztráty platíme z našich daní.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:40Autor: Alibernet

Otázka: Proč nejezdíte do Brna z Roztyl? Z Florence je to jen 15 minut metrem, zatímco páteční autobus, který už vyjíždí obvykle půl hodiny zpožděný, nabere přes Prahu zpoždění další.

Radim Jančura: Před rokem jsme pustili experiment - linku Praha, Roztyly - Brno a to jen co 2 hodiny. Byl to pokus, zda si ji klienti oblíbí. Pokdobně jsme zkrátili linku z Plzně do Prahy, Zličína. Tuto neděli jsme tyto spoje zrušili - rozhodli jsme se více posilovat spoje z Florence, souvisí to i s vybudováním velmi přívětivé čekárny/internetové kavárny na Florenci.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:42Autor: Petr M.

Otázka: Dobrý den, prosím, nebylo by možné prodloužit alespoň jeden či dva spoje linky Praha - Ostrava až do Karviné přes Havířov? Spousta cestujících jezdí do Prahy právě z těchto měst a myslím že si zaslouží komfort přímého spoje. Děkuji

Radim Jančura: Dobrý den,
je to dobrý nápad. Záleží však taky, zda by to bylo ještě z hlediska "práce řidičů a bezpečnostnícg přestávek" v pořádku - tzv. AETR. Jinak by museli cestovat dva řidiči, což by bylo neekonomické:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 13:47Autor: PraetoR

Otázka: Jak daleko jste s přípravou "žlutých vlaků", kteří výrobci se pro vás jeví jako perspektivní, a jakou roli při zadávání zakázek pro vás hraje účast domácího průmyslu?

Radim Jančura: To je dobrá otázka. Víte, i v česku se vyrábí vlaky. Jsou však o 20-30% dražší, než ty od světových výrobců a jsou (zatím) velmi poruchové. Ne vždy by mělo stát na prvním místě koupit český výrobek. Vlak to není kofola, vlak zde bude jezdit 20-30 let. Vybrali jsme si švýcarského výrobce Stadler, který nám dokáže vyrobit chytrý a zároveň nejluxusnější vlak v Evropě. Proč chytrý? Chztrý proto, že nebude předražený, bude přizpůsobený na "české" koleje.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:48Autor: Miroslav Doubrava

Otázka: Dobrý den, jezdím pravidelně na trase Praha - Brno. Mají vaše autobusy výjimky v dodržování pravidel silničního provozu? Vždy si jich všimneme ne proto, že jsou žluté,ale proto, že jezdí jako dobytek. Má někdo podobnou zkušenost?

Radim Jančura: Dobrý den,
naše busy mají tzv. omezovač rychlosti, bus vás nepustí nad 100 - 104 km/hod po rovině. Budete-li svědky jízdy "jako dobytek" budu rád, když mi napíšete čas a číslo busu, toto číslo je na všech stranách autobusu.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:49Autor: pavel

Otázka: Dobrý den p. Jančuro.jezdím vašimi autobusy pravidelně a proto se
chci zeptat na váš rezervační systém. Nebylo by možné zařídit, aby, pokud člověku přijde textovka o vyprodaném konkrétním spoji, jímž chce jet si jej systém zapamatoval a pokud se místo uvolní, nabídl mu jej?

Radim Jančura: Dobrý den Pavle,
na toto jsme mysleli, je to jedna z úprav nového systému.

Odpovězeno: 16. 12. | 13:50Autor: Byll

Otázka: Vážený pane inženýre,
rád bych u Vás absolvoval stáž (i neplacenou), co pro to musím udělat a je to vůbec možné?

Radim Jančura: To je spíše otázka na naše personalisty.:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 13:57Autor: Láďa

Otázka: Dobrý den pane Jančura, Váš projekt "žlutých vlaků" je velmi ambiciózní. Jste si jistý, že to není nad Vaše síly? České dráhy jsou velmi tvrdý soupeř, který má za zády stát. Mám obavu, že to může totálně zničit vše, co jste dosud vybudoval.

Radim Jančura: Dobrý den Láďo,
ano na první podled to vypadá, že si hrajeme s ohněm. Ten, kdo zná zákony, tak ví, že s ohněm si zahrávají České dráhy a hlavně český stát. Ten chybně instruuje nejen sebe, ale i kraje, že na rozdávání 9 miliard Kč ročně z peněz daňových poplatníků není třeba vypisovat výběrové řízení. Proto taky již proti ČR vede EU řízení, i když zatím jen na poli autobusovém. Jak jsem už napsal, SA má obrat 4 miliardy a team schopných lidí, ČD utrží od cestujících jen o dvě miliardy navíc:-). Za ČD stojí stát, za náma stojí EU...

Odpovězeno: 16. 12. | 13:59Autor: Dima

Otázka: Dobry den pane Jancuro,

Znate se osobne s Richardem Bransonem? Jste tak trochu jeho stredoevropsky nasledovnik, tak jsem si rikal, jestli s nim obcas nekonzultujete. Fandim Vam. Hezky den.

Radim Jančura: Díky:-) Rád bych ho osobně poznal. Pan Brandson a jeho Virgin je jiná - on se snaží nabídnout kvalitní službu pro ty, kteří si rádi připlatí, my se snažíme kvalitní služby zpřístupnit všem. Hezký den i Vám:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:00Autor: Johnny

Otázka: Dobry den,rad bych se zeptal zda neuvazujete pridat vecerni spoje Praha Florenc-Brno v 21.00, ktere jste zrusili z Roztyl. Diky

Radim Jančura: S novým systémem budume umět prodávat místa v 21:00 i na lince do Košic.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:01Autor: František

Otázka: Myslím, že zrušení zastávky v Roztylech byla chyba. Kolikrát se stává, že lidí čučí zbytečně půl hodiny v autobuse než projede Prahou, ale byznys je byznys. o:)Jináč přeji hodně úspěchů, vlaky jsou super nápad, dřív jsem jimi jezdil moc rád, ale po tom, co předvádí ČD už jen vyjímečně.Pěkný den

Radim Jančura: Je to škoda, ale ekonomicky to bylo vážně nutné. Něž posilovat během celého dne bez ohledu na poptávku, raději posilovat, když je poptávka.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:01Autor: Tomáš

Otázka: Dobrý den,chtěl bych se zeptat, zda neuvažujete o zavedení linky Praha - Hradec Králové
Děkuji za odpověď

Radim Jančura: Snad na jaře:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:04Autor: Pavel

Otázka: Vážený pane inženýre,
využívám občas služeb Vašich autobusů, ale to co mají jiní za výhodu vidím spíš jako nevýhodu. Promítání filmů a ostatní služby mne spíš ruší, využívám cestu autobusem jako relax místo cesty autem. Stevardky jsou ale velmi slušné.

Radim Jančura: Dobrý den,
to naprosto chápu. Jsme jen alternativa, určitě je mnoho cestujících, kteří chtějí v poloprázdném autobuse spát a nebýt nikým rušeni. Jízda u nás je o něčem jiném - je to jakási "společenská záležitost", kde stevardka může uvolnit atmosféru. Koneckonců, díky našim linkám máme za sebou několik manželství - cestující mají u nás k sobě blíže:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:05Autor: Koliha

Otázka: mohou rozum a chtíč zůstat v opozici na trvalo?

Radim Jančura: :-) rozum a chtíč se nevylučují. Z z toho pak pevná vůle...

Odpovězeno: 16. 12. | 14:06Autor: e.kubina

Otázka: V poslední době došlo k velice razantnímu zdražení s odůvodněním zdražení ropy. Není na čase zlevnit z důvodu nejnižší ceny benzínu za posledních x let???

Radim Jančura: Ano, určitě, už jsem na podobnou otázku odpovídal, zlevňovat budeme:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:08Autor: Jan

Otázka: Dobry den, drzim palce v destrukci monopolu CD! Jan Blazek

Radim Jančura: :-) díky. Jsem rád, že jsou zde tací, kteří si dokáží představit svět i bez ČD. ČD nedělá žádnou charitu, kraje a stát si je objednávají a náležitě je za to platí. Ty peníze se ale nesmí sníst, ale transferovat do kvality vůči zákazníkům. Samotné ČD deklarují, že jejich nejdůležitější zákazník je stát a kraj - a to je špatně...

Odpovězeno: 16. 12. | 14:09Autor: Pavel

Otázka: ještě ke stevardkám. Myslím si, že jejich pohyb po vozidle ve 100 km je dost nebezpečný bez ohledu na předpisy. Uvažte alespoň k drahým busům o pořízení adaptivních tempomatů.

Radim Jančura: Autobusy mají omezovače i tempomaty. Pohyb po vozidle není zakázán žádnými předpisy. Vě většině busů dokonce při 100km/hod můžete stát, ani máte své místo!!

Odpovězeno: 16. 12. | 14:12Autor: Ťava

Otázka: Dobrý den,
proč je jízdné u "posilových spojů" stejné jako u řádných linek, třebaže většinou nenabízí žádnou z inzerovaných služeb (film, občerstvení, tisk...)?
Díky za vysvětlení.

Radim Jančura: Dobrý den,
na lince Brno - Praha je posila bez služeb o 10 Kč levnější. U ostatních je za stejnou cenu - neb na posilách proděláváme - je to služba klientům, abychom je i v době špiček (pátky, neděle ...) dostali domů. Spoje jedou sice plné tam, ale v opačném směru prázdné:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:12Autor: Radovan

Otázka: Dobrý den, děkuji Vám za skvělé služby. Co je hlavní příčinou pro zpoždění žlutých vlaků? Jsou to cílené administrativní překážky státu, který takto chrání ČD před konkurencí?

Radim Jančura: Pendolíno vznikalo 8 let, my i bez peněz daňových poplatníků to zvládneme dříve. Vlak se bude vyrábět 3 roky:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:13Autor: Jindra

Otázka: Ve své odpovědi č.4 se zmiňujete o přesunu nádraží ČD v Brně, pokud se tak nestane, uvažujete o zlepšení prostor před Grandem?

Radim Jančura: Na jaře :-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:15Autor: Jana

Otázka: Dobrý den, Radime, díky za Žlutý luxus do Brna, jezdím s Vámi od začátku. Poslední dobou je však těžké jak dostat místo v autobuse, tak bus najít (nádraží na Florenci i u Grandu jsou otřesná, organizace spojů chaotická) a autobusy nejezdí na čas - teď v pátek zpoždění 30 minut. Mrzí mě to.

Radim Jančura: Dobrý den,
bohužel zpoždění je nejen u vlaků, ale i u nás. Orgnizace v Brně na Grandu v pátek je opravdu chaotická, v jednu chvíli se odbavuje až 10 autobusů najednou:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:16Autor: sedlák

Otázka: hezký den, máte krásné autobusy, ale Ti co je řídí, nejsou moc ok,,,, je zvláštní, když muže jet autobus 100 km a ty vaše krásné žluté jezdí odost víc.... nezdá se vám to, že je to hazard?

Radim Jančura: Naše jezdí max 100, na vašem tachmetru se to může jevit jako 105-110, za což může kalibrace tachometrů v osobních autech.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:19Autor: Martin

Otázka: Dobry den,
mam dotaz na jake urovni chcete pojmout vlakove spoje? Hodlate investovat do vlakove dopravy a vytvorit "CESKE TGV" , ktere bude vysoce moderni, rychly a komfortni nebo budeme svedky jen dalsiho prumerneho projektu s jedinym rozdilem provozovaele. Dekuji

Radim Jančura: Pokud byste jel TGV, tak budete zklamán. Je to starý vlak. Jediné, co je na něm přitažlivé, je rychlost, v ČR můžete jezdit jen do 160 hm/hod. Takže TGV podobně jako pendolíno je drahý neatraktivní špás. Inspirujeme se německými ICE soupravami, ty nabízejí luxus, my jejich luxus ještě dotahujeme výš - pro všechny, nejen pro 1. třádu.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:19Autor: Jets

Otázka: Zdravím Vás. Mám jednoduchou otázku, která by asi byla na dlouhé povídání, proto se spokojím i s odkázáním někam, kde se to dočtu. Jak jste vlastně začal podnikat? V článku se píše, že první investicí bylo pouhých 5000,-! Jinak služby chválím, jel jsem jen 2x z Plzně do Prahy, ale spokojenost. Díky.

Radim Jančura: Opravdu jsem začal s 5000 Kč, před 15 lety to bylo o něco málo více peněz, než dnes:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:20Autor: spokojenec

Otázka: Pane řediteli,
jezdíme často do jižních Čech a před tím, než jste tam zavedli svou linku (konkréně Praha - Písek - Krumlov) bylo cestování autobusem utrpením. S Vaší linkou je to pohoda. Snad by bylo dobré tuto trasu o Vaše žluté autobusy rozšířit. Zcela jistě by to uvítali i ostatní cestující

Radim Jančura: Díky, zatím ale rozšiřovat nebudeme-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:21Autor: Daniela

Otázka: Dobrý den, děkuji za výborný servis ve vašich autobusech. Moje dcera by ráda více využívala více cestování s Vámi.
Moje otázka: proč nelze ve směru Jihlava - Praha a zpět normálně zakoupit jízdenku na pátek odpoledne a pondělí ráno.

Radim Jančura: protože je plno:-(. Je třeba rezerovat dříve, nebo jet s konkurencí

Odpovězeno: 16. 12. | 14:22Autor: Jan Krejčí

Otázka: Můžete zveřejnit technické parametry železniční soupravy, kterou budete provozovat. Máte již vybrán konkrétní typ vozidla a jeho výrobce?

Radim Jančura: Je to zcela nový vlak, nový exteriér i interiér. Je to 5 souprav, 6 vagónů, znáte-li ICE vlaky v Německu, tak jejich 1 třída je naší 2 třídou...

Odpovězeno: 16. 12. | 14:23Autor: Mlada

Otázka: Dobry den, chci se zeptat, proc kdyz mate normalni spoj nahrazeny posilovym, nejste schopni zajistit sluzby, jako ve Vasich autobusech. Nebylo by resenim, aby jste sami meli "vetsi" autobusy? Dekuji. Jinak jsem se sluzbami Vasi spolecnosti spokojena.

Radim Jančura: Naše busy mají kapacitu 63-68 míst, větší jednopatrové nemáme, neexistují:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:24Autor: cestující

Otázka: Dobrý den,
neuvažujete o rozšíření autobusového spojení Praha-Pelhřimov.Předem děkuji za odpověd.

Radim Jančura: Bohužel ne:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:26Autor: Petr

Otázka: Dobrý den,
neuvažujete o zřízení linky Praha-Jablonec n.N.? Děkuji.

Radim Jančura: Dobrý den,
to by nám Liberečáci dali, že bychom vytlačili jedinou konkurenci, který na lince z Liberce/Jablonce do Prahy jezdí. Jsme rádi, že tam jsou, jezdí za 112, my za 100, alespoň máme důkaz, že nejsme drazí, když jsme jak "zlí jazykové" říkají "zničili" konkurenci na lince Liberec - Praha...

Odpovězeno: 16. 12. | 14:27Autor: Trevi

Otázka: Kdyz rikate, ze jste odesel, muzete rict, nebo aspon naznacit, kdo Vas vyrazil ze zkousky, pripadne jake? :-)

Radim Jančura: pamatuji si toho učitele, co mne vyrazil ze zkoušky jen matně. Velmi dobře si pamatuji jednoho výborného učitele, nebudu ale jmenovat:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:28Autor: Ještě Jana :-)

Otázka: P.S. Neuvažujete, že k autobusům přidáte ještě provozování veřejných záchodků na nádražích? :-) Situace je vážně kritická a čekat s potřebou do autobusu? To není hezké...:-)))

Radim Jančura: Na Florenci máme pro vás WC v naší krásné nové čekárně SA vlastní a zadara a taky čisté:-). V Brně na Grandu je budeme budovat na jaře.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:29Autor: simona

Otázka: Dobrý den,bude v budoucnosti kontrolován řidič autobusu-jeho způsob jízdy, chování vůči cestujícím, apod?Jezdím poměrně často trasou Brno-Vídeň letiště a úroveň je někdy příšerná,děkuji.

Radim Jančura: Máme na linkách své mysteryshoppery, dále stewardky, které sedí vepředu a obvykle i 63 párů očí a v síťkách instrukce, jak takové projevy dát vědět vedení...Nemyslím si, že by jiní dopravci měli lepší systém zpětné vazby.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:31Autor: ivana

Otázka: Dobrý den,
uvažujete ještě o zdražení jízdného nebo už to je konečná cena? Myslím,že vzhledem k tomu,že každou chvíli něco nefunguje(kávovary, stewardky nemají jízdenky,autobus nepřijel-přijede jiný bez služeb atd..)tak je to docela drahá cena. Diky za odpověď.

Radim Jančura: Budeme zlevňovat. Během posleních 14 dnů nám přišlo 15 nových busů, získáme tím rezervy, abychom nemuseli nasazovat "náhradní bílé" busy.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:33Autor: Michal

Otázka: Dobrý den,
jezdím často na trase České Budějovice - Plzeň. Bohužel jediným dopravcem na této trase jsou ty nešťastné České Dráhy, o jejichž kvalitě služeb a odpovídající ceně asi nemá smysl hovořit. Obracím se na vás s prosbou, zda se chystáte v dohledné době zavést linku i na této trase. Děkuji

Radim Jančura: Autobus bohužel ne, vlak velmi rádi. České Dráhy zde dostávají dotaci 119 Kč na km, za tyto peníze bychom nabídli nové soupravy, nikoliv koženkové vagóny!

Odpovězeno: 16. 12. | 14:33Autor: Tomáš

Otázka: Máte v plánujezdit do Hradce Králové či jinam do Královéhradeckého kraje? Děkuji

Radim Jančura: Snad Praha - HK.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:33Autor: Tomáš z Brna

Otázka: Chtěl bych se Vás pane Jančura zeptat, jak to vidíte se " žlutými " vlaky?? Kdy vidíte nějaký reálný termín zahájení.
Díky

Radim Jančura: První vlak bude vyroben za 2 roky, pak se homologuje, poslední rok na to.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:36Autor: M_K

Otázka: Dotaz trochu odlišný. Myslíte si, že problém špinavých vlaků ČD je otázkou neodstatku přidělovaných peněz a nebo špatného přístupu zaměstnaců (i cestujících)??

Radim Jančura: Peněz mají ČD dost - od cestujících vyberou 6 miliard, od státu a krajů dostanou dalších 9 miliard!!! Takže zaplatíte-li 100 Kč za jízdenku, z daní nás všech ještě zacvakáme za vás dalších 150 Kč!! Za špínu může ČD - neuklízí se. A když není uklizeno, tak i služný cestující zanechá za sebou binec, aniž by mu to připadalo hloupé. My uklízíme (okna, stolečky, odpadky, wc...) po každé jízdě, tedy 4-8 za den!!

Odpovězeno: 16. 12. | 14:36Autor: Lucie Černohorská

Otázka: Dobrý den, neuvažujete o rozšíření množství linek na trase (Praha-)Brno-Zlín? Velmi bych ocenila např. dopolední spoj pro sobotu dopoledne, příp. posílení spojů v pátek odpoledne. Děkuji Lucie Č.

Radim Jančura: To bohužel ne:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:37Autor: Lucie

Otázka: Dobrý den,
chci se zeptat, zda neuvažujete o zavedení linky- Zlín -Hradec Králové? Nedávno jsem se také u vás dívala na slevněné letenky, je to už i s různými příplatky? Díky

Radim Jančura: To je linka odnikud nikam. Zde bude třeba vždy přestupovat:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:38Autor: JKS

Otázka: Dobrý den. Pokrýváte docela pěkně mapu Evropy. Přesto něco chybí - neuvažujete o rozšíření na Ukrajinu? Cestujících je hodně a služby jsou hodne špatné (kvalita autobusů i obsluhy -zapomenou vás i na zastávce). Zde je určitě možnost velkého růstu. Zkušeností má dost.

Radim Jančura: Ano, kvalita dopravců na Ukrajinu je malá, ale konkurence velká. Jednou příjde doba, kdy i naši bývalí sousedé budou vyhledávat kvalitu.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:41Autor: Zdenek Tomiska

Otázka: Dobry den, mel bych na Vas 2 otazky. Sice se SA nejezdim, protoze jsem z pardub. kraje a jezdim vlakem.
1. Jako clovek s vystudovanou elektrofakultou, v cem je podle Vas problem se zavadenim vlaku SA na ceskou zeleznici? Jsou to technicke problemy jako u jednotek 471 City Elefant?

Radim Jančura: Dobrý den,
jednotky 471 City Elefant jsou právě ty české výrobky, kde 30% z nich má vážné technické problémy. Když prší, tak se ani nerozjedou! Kdyby si takové vlaky vybral soukromník, asi by se brzy "zhoupl" na větvi:-).
Problémy jsou jiné - stát platí obrovské dotace jen do ČD, to je však z hlediska Evropského práva nezákonné. Stát se v EU musí chovat nejen hosodárně, ale hlavně transparentně.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:42Autor: JKS

Otázka: Druhý dotaz - nechcete jezdit do Košic přes Budapešť? Bylo by to rychlejší. Minimálně autem to tak je. Přeji mnoho úspěchů v dalším podníkání a těším se na Vaše vlaky.

Radim Jančura: Zvažovali jsme to, vyšlo by to časově podobně, přišli bychom ale o nácestné zastávky - tedy o cestující.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:43Autor: Josef Kodet

Otázka: Proč večerní spoj z Brna do Prahy zajíždí na půlhodinovou technickou pauzu do Velké Bíteše i s cestujícími?

Radim Jančura: Toto brzy zrušíme.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:44Autor: Petr

Otázka: Dobrý den, stále nechápu, jak to ,ze mate tak levne jizdenky. Za to dekuji:)Chci se ale zeptat, zda s Vasi firmou nejak zahybaly neprijemne udalosti jako byly nedavne nehody nebo policií hledany ridic? Dekuji

Radim Jančura: O nehodě jsem už psal. Firma to ustála, nepřišli jsme o důvěru zákazníků. Bohužel chybu může udělat i zkušený řidič, důležité je, že když budete všichni přivázáni, nemůže se vám nic stát.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:45Autor: Zdenek Tomiska

Otázka: 2. Co Vas vede k tomu, ze podle zpravy nahore, opoustite stanici Roztyly? Nemyslite ze dostat autobus do centra na Florenc je dnes opravdu tezky ukol?

Radim Jančura: Roztyly byl experiment, dali jsme přednost posilováním spojů z Florence.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:46Autor: Karel Mík

Otázka: Rád bych se zeptal o jakém počtu žlutých vlaků uvažujete, případně o jakých linkách?, děkuji

Radim Jančura: Těch projektů je více.
1) nedotované spoje Praha - Ostrava - 5 souprav
2) regionální doprava cca 30-40 vlaků na kraj

Odpovězeno: 16. 12. | 14:47Autor: Anton

Otázka: Dobry chcel by som vediet ci nezavedete linku do B.Bystrice cez Trenčín a Prievidzu??DIKY!

Radim Jančura: Do Bánské Bystrice a Trenčína jezdíme, o Prievidze zatím neuvažujeme.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:47Autor: Jana

Otázka: Dobrý den Radime, chtěla jsem se zeptat zda neplánujete linky Znojmo-Brno, Znojmo-Praha nebo Znojmo Olomouc?
Děkuji

Radim Jančura: bohužel:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:51Autor: Jirka

Otázka: Mohl byste říci nějaké konkrétní informace ohledně technických parametrů připravovaných žlutých vlaků ? Jak se budete dělit o využívání nádraží s ČD ?

Radim Jančura: Nádraží bylo v rozporu se zákonem bezúplatně darováno před 5 lety do od dluhů vyčištěných Českých drah , stát jako dobrý hospodář a strážce ČD je chce nyní vykoupit zpět za 40 - 100 miliard zpět. Zatím dostali zálohu 12 miliard. ČD nám nesmí házet klacky pod nohy a věřím, že ani nebude. Oněch 12 miliard se nám snad podaří vrátit zpět, věřím, že nám EU dá zapravdu.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:52Autor: Martin Matuszczyk

Otázka: Dobry den, v cem se bude vase vlakova doprava lisit od stavajicich Ceskych Drah? Prece jen si myslim ze zpozdeni vlaku nebudete moct prilis ovlivnit, zalezi hlavne na stavajici situaci na drahach, kterou preci jen budou nadale ridit CD, nebo se mylim?

Radim Jančura: Ano, ale pak my budeme platit našim cestujícím část jízdného zpět a požadovat náhradu.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:53Autor: Karel

Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat: "Dáte ruku do ohně za to, že Vaše firma dodržuje veškeré bezpečnostní kriteria v oblasti řízení autobusů?" Myslím si (a nejen já), že se pěkně popálíte. Děkuji za odpověď.

Radim Jančura: Jsme nejkontrolovanější dopravní firmou v tomto státě...

Odpovězeno: 16. 12. | 14:54Autor: Tomášš

Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda-li se v dohledné době chystáte otevřít linku mezi Hradcem Králové a Prahou. O tento spoj by byl mezi studenty evidentní zájem.Děkuji.

Radim Jančura: Ano, snad na jaře:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 14:54Autor: Pít

Otázka: kdo bude podle vás jezdit vlaky?
rezervace přes internet atd, využívají především studenti a mladší ročníky. moc nových lidí neseženete, jezdí již autobusem.
Nemáte strach že se cestující jen přesunou z autobusu do vlaků?

Radim Jančura: My chceme naučit lidi jezdit vlakem, je to vyšší forma dopravy, jen se to musí umět dělat.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:55Autor: Vlasta

Otázka: Co říkáte na to, že Vaši řidiči autobusů za jízdy telefonují (bez handsfree) či dokonce píší SMS. Děkuji.

Radim Jančura: Napište kdy a kde a řidič přichází o cca 3000 - 6000 Kč, podruhé končí.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:55Autor: Pavel W. Přibyl

Otázka: Dobrý den,
zajímalo by mne,zda-li jste nezměnil názor na rozšíření SA linek o další lokace.Zejména za linku České Budějovice-Brno by Vám mé studenské hýždě byly vděčné.Vězte,že jízda 4,5 hodiny vlakem,kde nefunguje topení, toalety,občerstvení a pravidelné spoždění činí 20-60 min,je holým očistcem.

Radim Jančura: Bohužel, nezbývá, než jet s námi s přestupem přes Prahu:-(.

Odpovězeno: 16. 12. | 14:57Autor: Josef

Otázka: Dobrý den, neuvažujete zřídit zastávku ve Velkém Meziříčí?? něco komfortního jako je SA tu chybí. děkuji

Radim Jančura: Bohužel ne:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 14:58Autor: Dana

Otázka: Dobrý den. Lze nějak přikázat cestujícím ve žlutých autobusech, aby se poutali? Jezdím občas s tříletým synkem a za pásy jsem vděčná. Nelíbí se mi představa, že by při případné havárii na nás spadl jiný cestující.

Radim Jančura: Cestující, který si u nás zakoupil jízdenku (jízdenka je smlouva), akceptoval přepravní podmínky. V takovém případě máme právo ho vyloučit z přepravy bez náhrady. Většina cestujících je ale rozumná, ví, že je to v jejich zájmu. Bohužel cca 18 000 autobusů v této zemi pásy nemá...my je máme ve všech žlutých busech.

Odpovězeno: 16. 12. | 15:00Autor: Cyril

Otázka: Dobrý den,k tomu výběrovému řízení v Libereckém kraji: Máte představu jak tam provozovat regionální dopravu? Jedná se minimálně o dvě desítky souprav,ktaré budou potřeba, nebo máte v úmyslu po dohodě s krajem nahradit část vlaků autobusy? Vím, že je to ještě daleko, ale moc mě to zajímá.
Děkuji.

Radim Jančura: Ač se zdají tratě z Liberce do Harrachova a do Frýdlantu jako "kozí" dráhy, a vlak zde jede často 20-30 km v hodině, je stále rychlejší než bus, alespoň v zimě. Nemyslím si, že by kraj chtěl tyto vlaky nahradit busy. My řešení máme:-).

Odpovězeno: 16. 12. | 15:01Autor: Pepe

Otázka: Dobrý den, co je pravdy na tom, že jste se pohádali a rozešli ve zlém s p.Libišem?

Radim Jančura: Na vysvětlení - pan Libiš je náš bývalý marketingový ředitel. Jsme kamarádi, spolupracujeme i nadále externě. Náš management byl vždy k firmě i k mé osobě velmi loajální, panují u nás kamarádské vztahy...

Odpovězeno: 16. 12. | 15:01Autor: Petra

Otázka: Vaše autobusy jsou moc pěkné,dokonalý servis, aby se člověk cestou nenudil, je to i levnější než vlakem a jsem s vaším busem ze všech ostatních busů nejvíc spokojená. Neplánujete i zastávky v menších městech, např. Pardubice, Benešov, Vysoké Mýto, Roudnice n/ Labem ?

Radim Jančura: :-) díky, ale autobusy mají stopku, nyní jsou na řadě vlaky:-)

Odpovězeno: 16. 12. | 15:02Autor: Vladimír

Otázka: Kdy spustítu nové linky?

Radim Jančura: autobusové snad jen z Prahy do H. Králové.

Odpovězeno: 16. 12. | 15:02Autor: Agáta

Otázka: Dobrý den, jsem velmi spokojená s vašimi službami, jezdím pravidělně do školy. Bohužel totální obsazenost autobusů v pátek kdykoliv během dne z Brna do Jihlavy mi vždy jaksi zhatí jakékoliv plány. Budete tyto spoje nějak posilovat?

Radim Jančura: Posilovat Jihlavu asi zatím nebudeme:-(

Odpovězeno: 16. 12. | 15:04Autor: Lenka

Otázka: Dobrý den, kdy si budu moci koupit jízdenku z Olomouce do Brna dopředu a ne až hodinu před odjezdem autobusu? Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Radim Jančura: Až s nasazením nového rezervačního systému na jaře 2009.

Odpovězeno: 16. 12. | 15:14Autor: Honza

Otázka: Zdravim Vas, chci Vam podekovat za praci, kterou pro nas delate a doufam, ze to ceskym draham nandate. Je videt, ze kdyz se hospodari s vlastnim, tak to jde. Otazka: Dokazete se predstavit v roli reditele CD?

Radim Jančura: Být ředitelem ČD - to není vážně med, to se musím pana Žaludy zastat. ČD nebude nikdy dobře řízená firma, i kdyby tam bylo tisíc Žaludů. Je třeba železnici nabídnout trhu, ušetří tím stát i kraje a získá zákazník. Českým drahám může pomoci jen konkurence. Dokážu si představit život bez ČD, firma postevená na zelené louce bude vždy efektivnější, než státní, špatně hospodářící moloch. Abych se však pana Žaludy jen nezastával - pan Žaluda - generální ředitel ČD toho moc o železnici neví. Víte, kde hledá vzor? Jeho vzorem je švýcarská železnice. Ano - je zde čím se inspirovat, patří mezí nejdokonalejší, jen pan Žaluda asi nevím, že Švýcarsko není v EU. Jenže ČR v EU je. České dráhy budou časem minulostí, nahradí je desítky jiných dopravců, kteří nabídnou nižší nárok na dotace a nové vlaky, které zaplatí dopravce, nikoliv daňový poplatník. Toto je jediná možná cesta. A monopol zkončí. Monopol je drahý, abychom si ho my tady v ČR mohli dovolit.

Odpovězeno: 16. 12. | 15:15Autor: Tomáš

Otázka: Dobrý den,
autobus v 19:30 z Brna na Jihlavu občas zastavuje ve Velké Bíteši. Bylo by přehlednější tuto zastávku rovnou zahrnout do doby příjezdu do Jihlavy, případně předem oznamovat, který bus staví ještě v Bíteši a který ne.
Jinak jsem ale s SA velice spokojen a děkuji!

Radim Jančura: Ano, toto je jediný bus, který "spí" v Jihlavě, je to pro něj jediná možnost, jel legálně "nikoliv do kanálu" vypustit WC, nabrat suroviny, časopisy...

Odpovězeno: 16. 12. | 15:20Autor: Karel

Otázka: Dobrý den pane Vančuro,
nejprve bych Vám chtěl popřát krásné prožití Vánočních svátků a mnoho úspěchů v Novém roce. A teď otázka -
četl jsem Vaší úvahu o nákupu ICE souprav, budete je provozovat či nikoli, případně jaké soupravy budete provozovat? Děkuji

Radim Jančura: Dobrý den pane Karle,
díky za přání:-). Tyto vánoce budou pro mne jiné, k mému doposud jedinému dítěti - k mé firmě se mi narodila před 4 dny krásná dcera:-).
Vlaky - jak jsem před chvíli říkal, chceme se ICE soupravama inspirovat, a v jazyce SA to znamená, že musíme být ještě lepší. Koneckonců, zde naše vlaky budou jezdit dalších 20 let, musíme nabídnout i to, co bude "in" i v roce 2030.
Přeji Vám všem krásné Vánoce a Štasný Nový rok, snad nebude tak špatný, jak ho všichni okolo odsuzují. Příští rok bude takový, jaký si ho uděláme sami:-)
Radim Jančura

 

Právě se děje

Další zprávy