Praha - V České republice a na Slovensku se zaměříme především na podporu vzdělávacích programů,
slibuje nový generální ředitel společnosti Johnson & Johnson pro východoevropský region Massimiliano Colella.
Společnost Johnson & Johnson je známa v České republice i pro své firemní krédo. Jak ho chápete v kontextu moderního světa?
Naše Krédo vzniklo v časech hluboké krize, krátce před vypuknutím druhé světové války. Sepsal ho jeden ze zakladatelů společnosti Robert Wood Johnson. Jeho cílem bylo definovat jasné principy a základní hodnoty, o něž by se mohla společnost i všichni její zaměstnanci opírat během dalšího vývoje.
Pro mne je ústřední myšlenkou Kréda odpovědnost. Nejde pouze o odpovědnost celé firmy, ale o odpovědnost každého jednotlivého pracovníka. Každý z nás musí pracovat tak, aby celá naše společnost mohla dostát svým závazkům vůči pacientům a jejich rodinám, vůči zdravotnickým odborníkům i vůči všem ostatním, kdo se setkávají s našimi výrobky.
Tyto závazky přitom neznamenají jen vysokou kvalitu výrobků a služeb, které poskytujeme. Jde rovněž o zásady chování. Ani v dnešním světě neztrácejí hodnoty nastavené v Krédu nic ze své platnosti. V tomto smyslu Krédo nadále určuje směr, jímž se společnost Johnson & Johnson vyvíjí, a poskytuje vodítko při každodenní práci.
Čím je pro vás společenská odpovědnost a koncept CSR vůbec?
Domnívám se, že naše Krédo do jisté míry koncept CSR předběhlo. Zdůrazňuje odpovědnost firmy vůči celosvětovému společenství, vůči vlastním zaměstnancům, mluví o potřebě být dobrým občanem, chránit životní prostředí, podporovat přínosné projekty a rozvoj občanské společnosti. Prostřednictvím Kréda se tak koncept CSR stal vlastně přirozenou součástí všech našich činností a postupů.
Odpovědnost vůči okolnímu prostředí a podpora dobročinných projektů jsou tedy nedílnou součástí firemní kultury Johnson & Johnson. Naše pomoc směřuje především k neziskovým organizacím zaměřeným na rozvíjení schopností lidí, kteří pomáhají zajišťovat celospolečenské potřeby v oblasti zdravotní péče - například zdravotních sester, dobrovolných pracovníků pečujících o zdravotně či sociálně handicapované spoluobčany, ale také třeba rodinných příslušníků postižených osob.
V krizi pomáháme víc
Bridge to Employment
- Projekt Bridge to Employment (most k zaměstnání) v Česku startuje Johnson & Johnson ve spolupráci se vzdělávací organizací Junior Achievement.
- Cílem je prostřednictvím zvýšení zájmu mladých lidí o zdravotnické profese a posílení motivace k pokračování ve studiu na vysoké škole. Toho chtějí autoři projektu dosáhnout zprostředkováváním informací o kariérních možnostech v této oblasti.
- Půjde o pilotní projekt pro celou střední a východní Evropu.
- Bridge to Employment vznikl v roce 1999 ve Spojených státech, Od roku 2005 probíhá program v Irsku, od roku 2007 ve Skotsku a od téhož roku je přítomný také v Jižní Americe.
V době nedávné ekonomické krize, kdy řada společností krátila rozpočty na CSR aktivity, vzrostla výše podpory, kterou společnost Johnson & Johnson poskytla projektům po celém světě, zhruba o 15 procent. V České republice a na Slovensku jsme se zaměřili především na vzdělávací a preventivní programy a v podpoře těchto projektů budeme pokračovat i nadále.
Připravujeme také nové aktivity, k nimž patří například projekt Bridge to Employment (Most k vzdělávání), který se v České republice rozběhne na podzim letošního roku a bude pilotním projektem v rámci regionu střední a východní Evropy. Jeho hlavním cílem je zvýšení zájmu mladých lidí o práci ve zdravotnictví a zvyšování jejich motivace k dalšímu studiu a rozvíjení znalostí a dovedností v této oblasti.
Jaké místo chcete s J&J zaujmout v české společnosti a - v této souvislosti - vy sám chcete být aktivním, nebo spíše veřejně nenápadným manažerem?
Skutečně se těším, že budu v České republice zastupovat společnost J&J a představovat její programy v oblasti CSR. Jsem přesvědčen, že můžeme být opravdu hrdí na naše dosavadní výsledky v této oblasti. Máme rovněž řadu nových plánů a nápadů do budoucna. Také se těším na setkání s představiteli partnerských organizací a na navazování nových kontaktů. Věřím, že díky dobré vzájemné spolupráci dokážeme zaměřit pomoc správným směrem a podporovat projekty, které povedou k dlouhodobým zlepšením v potřebných oblastech.
Tento materiál vznikl v rámci společného projektu Aktuálně.cz a CSR fórum - webového magazínu Byznys a společnost.
Sekce chce informovat o světě firem, neziskových organizací, trendech v CSR a společenské odpovědnosti vůbec.