Praha – Skupina ČSOB posílí svou pozici na České poště. Nová smlouva se státním podnikem od roku 2018 vyšachuje z poštovních poboček Českou pojišťovnu.
ČSOB dosud na poštách zajišťuje bankovní služby pod názvem Poštovní spořitelna, stávající smlouva končí 31. prosince 2017. Ve výběrovém řízení teď ČSOB nejen obhájila pozici dodavatele bankovních služeb, ale vyhrála i tendr na pojišťovací služby.
Prodej pojištění na poště tak bude smět zajišťovat jen ČSOB. Česká pojišťovna bude muset z pošty odejít, potvrdil mluvčí pošty Matyáš Vítík.
Vítězství ČSOB v tendru na poskytování finančních služeb na poště oznámilo vedení státní firmy tento týden s tím, že šlo o nejlepší nabídku a jednání o detailech nové smlouvy budou probíhat do začátku příštího roku.
Je ale nepravděpodobné, že by jednání skončilo nezdarem. ČSOB dávala už dlouho najevo silný zájem svou přítomnost na poště zachovat a pošta by měla velký problém tak rychle zajistit jiného partnera. Mimo jiné i proto, že veškeré systémy pro bankovní služby na poště jsou majetkem ČSOB a jiný partner by musel instalovat své vlastní.
„Skupina ČSOB chce na České poště v budoucnu poskytovat nejen bankovní, ale nově i pojišťovací služby. Takto byla formulovaná nabídka na spolupráci po 31. prosinci 2017, kdy končí aktuálně platná smlouva na poskytování finančních produktů,“ říká Petr Hutla, člen představenstva ČSOB zodpovědný mimo jiné za Poštovní spořitelnu.
„Jsme připraveni do rozvoje spolupráce s Českou poštou investovat, a to do procesů, technologií i lidských zdrojů. Naším cílem jsou inovace, jednoduchost a srozumitelnost – a to směrem k České poště a jejím klientům a zaměstnancům, kterých si velmi vážím," dodává.
Spolupráce České pojišťovny s Českou poštou trvá od roku 2001. Podle výroční zprávy pojišťovny za loňský rok dosáhl prodej jejího pojištění přes poštu hodnoty 690 milionů korun. Hlavní podíl měly životní pojistky, dále autopojištění a pojištění domácnosti.
ČSOB chce na poště více využít svůj koncept bankopojištění – tedy prodej pojišťovacích služeb klientům, kteří od ní mají bankovní služby, a opačně. Zatím není jasné, zda pro své pojišťovací služby na poště vytvoří novou značku, například Poštovní pojištění, nebo je bude nabízet pod existujícím jménem ČSOB pojišťovna.
Podle dřívějšího vyjádření svého šéfa Vladimíra Bezděka chce ČSOB pojišťovna na poště poskytnout plnohodnotnou nabídku pojištění a ráda by do ní zahrnula i služby pro klienty opomíjené věkové kategorie nad 50 let. Tedy pro lidi, kteří právě na poštu často chodí.
"Jde například o různé druhy asistenčních služeb, které by byly určeny nejen pro krizové situace, jako jsou havárie auta nebo v domácnosti, ale které by dělaly život jednodušší a ušetřily seniorům čas a námahu − například zajištění pravidelného úklidu či nákupů za příznivější ceny, než když je kupují sami," řekl Bezděk.
Nechte si porovnat životní pojištění a vyberte nejvýhodnější
„Dalším směrem může být pojištění kybernetických rizik, jež pro fyzické osoby máme jako jediní na trhu, a k našemu velkému překvapení tento produkt vyvolal značný zájem právě mezi seniory. Úspěch na poště slibují hlavně jednoduché produkty," zdůraznil Bezděk.
Z toho, že celý byznys finančních služeb přejde pod jednoho partnera, by měla více těžit i pošta. Nejen proto, že s pojištěním bude ČSOB moci napřímo oslovit klienty Poštovní spořitelny, což státnímu podniku slibuje zvýšení objemu výnosů z finančních služeb. Ale i proto, že s jedním partnerem se jí bude jednat snáze než se dvěma.