Z Brna do Mnichova začala po osmi letech znovu létat pravidelná linka

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
Aktualizováno 16. 11. 2015 21:47
Spojení provozované společností bmi regional ve spolupráci s Lufthansou nabídne šest letů týdně za cenu od 2150 korun. Analytici se shodli, že linku bude vyhledávat především „byznys klientela“. Pro příští rok se zatím nepočítá s tím, že by si linka na sebe sama vydělala.
BMI - letecká společnost
BMI - letecká společnost | Foto: BMI

Brno – Z Brna do Mnichova dnes po osmi letech znovu začala létat pravidelná linka. Spojení provozované společností bmi regional ve spolupráci s Lufthansou nabídne šest letů týdně – každý den kromě soboty. Cena letenek začíná na 2150 korunách.

Linka do Mnichova fungovala v Brně už od listopadu 2005, skončila však zhruba po roce a půl jako prodělečná. Provozovala ji tehdy společnost Cirrus Airlines – také ve spolupráci s Lufthansou.

Letiště Brno
Letiště Brno | Foto: BMI Regional

Do Brna letadlo přiletí ve všední den v 11:45 a odletí ve 12:15, nebude tak možné přiletět na jednání a ještě ten den odletět ani v jednom směru. Letadlo poletí také v neděli (16:10), vynechá pouze v sobotu. Let potrvá zhruba hodinu, kapacita je do 50 míst.

Vedení brněnského letiště usilovalo o propojení se světem prostřednictvím letů na jedno z velkých evropských letišť několik let. Během nich postupně končily linky například do italského Bergama, španělské Girony, pozastavené je i spojení do Moskvy a aktuálně kromě charterových letů létají pouze linky do Londýna a Eindhovenu.

Pro příští rok se zatím nepočítá s tím, že by si linka na sebe sama vydělala. Jihomoravský kraj a Brno, které o ni usilovaly, ji proto chtějí podpořit z veřejných rozpočtů celkovou částkou 45 milionů korun.

Společnost bmi regional zajišťuje dopravu 18 letouny do 22 míst v 11 evropských zemích. Létá například do Osla, Bruselu, Rotterdamu, Paříže či Milána. Vlastní dva typy letadel, která mají 37 a 49 míst.

Analytici oslovení ČTK se shodli, že linku z Brna do Mnichova bude vyhledávat především „byznys klientela“. Zájem ostatních cestujících se bude odvíjet od ceny letenek, na delších letech případně od vhodných přípojů. Srovnání cen letů do Evropy a do světa na portálu Letuška.cz vyznívá pro Brno ve srovnání s Prahou či Vídní nepříznivě.

"Zásadním rozdílem je počet dopravců, kteří na zmíněných letištích působí. Bez nízkonákladových dopravců z Brna nabízí spojení do celého světa přes Mnichov pouze Lufthansa. Aerolinka nemá žádnou konkurenci a není na ni takový tlak, který by ji nutil snižovat náklady, a tedy i ceny letenek," řekla ředitelka prodeje letenek Student Agency Věra Janičinová.

Podotkla také, že ceny německého dopravce obecně nepatří k nejvýhodnějším. "Z Prahy a Vídně létá mnoho dopravců, kteří mezi sebou bojují o zákazníky. Nižší ceny mají nalákat co nejvíce cestujících," vysvětlila Janičinová.

Analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík předpokládá, že letadlo, které může mít 37 nebo 49 míst, bude vytížené nárazově v době konání velkých akcí, jimiž jsou veletrhy, konference či Velká cena silničních motocyklů. "Jindy bude hodně záležet na ceně a na návaznosti dalších letů. Ceny jednosměrné letenky mají začínat už od 2150 korun, ale to bude asi minimum míst. Aby měla linka úspěch i mimo byznys klientelu, musí být alespoň stejně drahá jako odlety z Vídně nebo z Prahy," sdělil Menčík.

 

Právě se děje

Další zprávy