Moje historie jakožto nová verze hlavního profilu na sociální síti Facebook je s námi od konce loňského roku. Zatímco tehdy si člověk mohl vybrat, jestli si změnu vyzkouší, brzy by se měla objevit u všech profilů. Facebook tak v polovině měsíce představil na konferenci v San Francisku sérii nových aplikací. Jejich prostřednictvím bude sdílení aktivit nebezpečně jednoduché.
Facebook inovuje a jde s kůží na trh
Sociální sítě si musí hýčkat svoje komunity. Jediným zdrojem příjmů totiž může být reklama, jestliže je registrace bezplatná. Facebook brzy vstoupí na trh s cennými papíry, jejich hodnota bude závislá na tom, jakou si bude Facebook držet přízeň veřejnosti. Nové aplikace známé také pod názvem Open Graph apps mají umožnit větší pestrost sdílených aktivit. Jako první se služba objevila u hudebního serveru Spotify. Uživatel mohl sdílet, jakou hudbu zde poslouchá.
Konec prostého lajkování
Podobný princip se objeví i na dalších serverech, mezi něž spadá IMDb, FoodSpotting nebo GoodReads. Na dobrý film a chutné jídlo podle vašeho gusta aplikace upozorní přátele. Tady je přitom dbát opatrnosti. Při potvrzení vybrané aplikace se již služba nadále nebude ptát, jestli má jednotlivé příspěvky sdílet. Prostě to udělá bez svolení a na co největším počtu míst. Na profilu Mojí historie, na nástěnce atd. Nastavit lze také omezení toho, kdo může zprávy sledovat. Řídí se přitom vytvořenými skupinami přátel, takže je možná dobrý čas na reorganizaci profilu.